• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

probleempje formule plakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

excel_newbie

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2006
Hoi allen,

Ik heb een cel met daarin een forumule, is het mogelijk om alleen de waarde van de cel te kopieren naar een andere werkblad, als ik dat uitvoert krijg ik een foutmelding '#NAME?' op de cel.

Weet iemand hoe ik moet instellen dat ik alleen de waarde krijg ipv '#NAME?'.

Alvast bedankt

Kopiëren => Plakken speciaal => Waarden aanvinken (Hoe het in het engels is weet ik niet... maar zo zou je er toch uit moeten komen)

Luc

ik werk via een macro met vba, eigenlijk moet ik de code hebben, maw ik wil de formule niet gebruiken maar alleen de waarde van dat formule

Laatst bewerkt:
In VBA werk je niet met knippen en plakken. (Je zou bovenstaande handelingen gewoon met de macrorecorder kunnen opnemen... maar dan krijg je een minderwaardige code)

In VBA is het simpel:

Stel dat je formule in Blad1, cel A1 staat.
En je wil deze waarde in blad2, in cel A2. Dan volstaat volgende code

Sheets("Blad2").Range("A2").Value = Sheets("Blad1").Range("A1").Value

Enne... ik hoor je volgende vraag al komen:
Je wenst dat de oude waarde niet wordt overschreven, maar dat nieuwe waardes telkens onderaan een lijst worden toegevoegd.

Dan kan dit:

Sheets("Blad2").Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 0).Value = _
Sheets("Blad1").Range("A1).Value

Luc

hoi Luc, kun je misschien naar mijn code bekijken, ik kreeg een foutmelding 'compile error, syntax error'

Bijlagen

In welk een wespennest heb jij je gestoken?
In dit bestand zitten Enumeraties, en klassemodules.... en dat zou jij moeten aanpassen, terwijl je schijnbaar nog maar pas begint met VBA?

Niet kwaad bedoeld .... maar het geeft te denken. Waar zit degene die dit bestand oorspronkelijk gemaakt heeft?

Ook zie ik geen spoor van de macro die ik je gegeven heb. Ik heb even dit in je bestand gezet (Plakken in de module):

Sub Kopieer()
Range("K1").Value = Range("A1").Value
End Sub

En dan zal je wel zien dat deze macro werkt.

Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan