• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

probleempje in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkdedrent

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
Ik heb een schemaatje gemaakt in excel voor het berekenen van de omzetbelasting.
Nu komt er onderaan de lijst een bedrag te staan wat ik moet betalen of ontvangen.
Er staat een positief getal of een negatief getal.
Ik wil dit graag veranderd hebben in te ontvangen of te betalen, maar kom er niet uit.
Wat voor formule moet ik plaatsen?

Hoi Henk,

Selecteer de cel waar het om gaat en ga naar celeigenschappen. Kies het tabblad getal, klik onderaan op Speciaal, en vul daar in:
"Te ontvangen:" #.##0_-;"Te betalen:" #.##0-
De tekst tussen "" kun je naar eigen wens veranderen.

Succes,

Richard

henkdedrent,

Afhankelijk van hoe je de berekening hebt opgebouwd deze formule =ALS(A1<0;"Te betalen";ALS(A1=0;"";"Terug te ontvangen"))
Er van uitgaande dat een negatief bedrag betekent dat er betaalt moet worden kun je de formule zo laten. Betekent een negatief bedrag terug krijgen dan de woorden tussen de aanhalingstekens omdraaien. Zo je wilt kun je tussen de aanhalingstekens die achter de tweede ALS staan ook tekst laten weergeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan