probleempje met azerty indeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

amorphis

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Okay ik ga proberen de situatie te schetsen om mijn probleem duidelijk te maken.

We werken met een server (active directory) en users. Nu dacht ik even de map "documents en settings" op de clients leeg te maken om snel +5Gb op elke pc vrij te maken. Ik heb echter wel een backup gemaakt van de mappen "all users" en "default user". Als mijn gebruikers nu terug inloggen is hun keyboad layout naar qwerty gezet ipv azerty.

Kan ik dit aanpassen zodat ze bij hun eerste aanmelding gewoon azerty hebben?

bedankt
Van den Brande Bart

Laatst bewerkt:
ja valt toch gewoon in te stellen in het configuratiescherm :thumb:

mja maar niet bij mijn gebruikers hé :).

Kindjes moeten van configuratiescherm afblijven. Ze hebben daar dan ook geen toegang.
En het zijn net die gebruikers die de problemen hebben.

Kheb alle gebruikers in "documents and settings" weggedaan. Normaal is dit geen probleem, dacht ik, want bij het aanmelden gaat windows gewoon naar default user kijken.

Dat lukt allemaal, de gebruikers kunnen aanmelden maar staan wel in qwerty :(

hoeveel gebruikers zijn dat dan?

In dat geval kan jij dat toch allemaal handmatig gaan instellen niet? :confused:

200+ :p niet dus.

Maar het probleem zit em niet op gebruikersniveau denk ik maar op pc niveau. Op andere pc's hebben deze gebruikers namelijk wel gewoon azerty.

Dus op pc 1 - 11 = qwerty (heb ik documents en settings op gewist (zie boven)).
En daar heb ik als admin azerty maar gewone gebruikers qwerty

op alle andere pcs = azerty.

maar ik denk dat het probleem een beetje te ingewikkeld is. Niet?

Ik snap echter wel wat je bedoeld maar ik zou zelf niet goed weten hoe dat op te lossen :confused:
Ik denk wel dat je documenten en settings best niet kan verwijderen maar gewoon de mapjes kan leegmaken...
Er staan daar volgens mij ook een aantal tekstbestanden in enzovoort en nog vanalles vanaf het begin van de installatie dus ik denk dat die instelling van het toetstenbord daar dan ook ergens zou tussengestaan hebben;)

Plotseling kreeg ik de volgende email:

Hallo,

Is jouw probleem al opgelost?
Ik had gisteren hetzelfde probleem als jij. Alleen werd het probleem veroorzaakt door een verkeerde taalkeuze te selecteren bij een herinstallatie ipv het wissen van de default user (dat maakte ik vroeger reeds mee)
Na heel wat zoeken tussen al mijn cursussen vond ik een oplossing. Ondertussen heb ik deze ook uitgeprobeerd en het lijkt te lukken.
Hieronder de werkwijze. (oh ja, deze reactie via mail, omdat het mij niet onmiddellijk lukte om via het forum te reageren en ik de tijd niet had om te zoeken wat ik verkeerd deed)

Maak een nieuwe user aan. Voorbeeld model
Log u in als model en pas de taalinstellingen aan zodat ze correct staan.
Meld u af en opnieuw aan als administrator.
Zorg ervoor dat de verborgen bestanden zichtbaar zijn.
Klik rechts op Deze computer, kies eigenschappen, tabblad geavanceerd, gebruikersprofielen, instellingen. Selecteer daar model. Klik op kopiëren naar en blader naar c:\documents and settings\default user. Bij permitted to use zorg je dat de groep iedereen het profiel mag lezen.
Klik op Ok, je krijgt melding dat er al een profiel bestaat in .... Bevestig dat het profiel overschreven mag worden.
Meld je af.

Log in als nieuwe gebruiker en test even uit.

Dit alles natuurlijk in de veronderstelling dat je op uw server bij de gebruiker geen profielpad hebt opgegeven.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Laat je even weten of het lukt of niet?

Groeten,
Lieve

Deze oplossing werkt! Alle eer aan Lieve!

ja sorry :P

ik was al vergeten dat ik die mail ook had gekregen:D
ik ben dan vergeten deze mail hier te posten, maar soit, hij/zij heeft dan toch begrepen dat ik niet diegene was met het probleem maar jij ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan