probleempje met dubbel beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

hangmat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2001
Ik heb een dual boot met windows 98 en windows xp. Ik heb ook twee videokaarten en twee beeldschermen in mijn pc.

Beelscherm 1 zit op AGP en beeldscherm 2 op pci videokaart. Nu werkt onder xp alles goed, windows start gewoon op op beeldscherm 1.

Onder windows 98 start alles op onder beeldscherm 2. Ik weet dat ik dit zou moeten kunnen veranderen, maar wat ik ook doe, hij blijft opstarten van het verkeerde beeldscherm.

Knap dat de pc dat kan ! Welk bios heb jij in je pc? In mijn bios moet / kan ik aangeven dat de video aansturing PCI is OF AGP, hetgeen betekent dat automatisch de ander niet werkt. Hoe heb jij het voor elkaar gekregen / welk bios heb jij, dat je zowel een AGP als een PCI aansturing kan "aanwijzen" binnen het bios ?

Je geeft in het BIOS niet aan welk soort Videokaart je gebruikt (PCI/AGP) maar welke de eerste is. Zet je de AGP op standaard, dan is dit de eerste videokaart, anders is het een PCI kaart.

Ook ik heb twee videokaartjes, via de tweede kijk ik TV via mijn T.V. kaart.

Niet elke videokaart is geschikt en onder Windows 2000 werken meer kaartjes dan onder Windows98.

Je moet dus een videokaartje hebben die ook onder windows 98 volledig werkt.

Ik zal dat bios eens met een bezoekje verrijken.

Ik heb een agp 64 MB met Riva TNT chipset, en een pci diamond viper 16 MB. Beide werken goed onder zowel 98SE als xp.

Een S3 Trio32 en een ATI 3D Rage II+DVD werken ook perfect onder die windows versies. Toch zijn ze niet geschikt voor een dubbele monitorfunctie.

Ik gebruik een SIS 6326 kaart als tweede monitor, de SIS6326 is eigenlijk een GPU voor AGP maar ze worden (werden) ook op PCI kaartjes gezet.

ik had er langzaam aan al een vermoeden van, want idd. bij nadere bestudering van de desbetreffende biosregelo lees ik : primary video, hetgeen idd. aansluit bij de opmerking dat EERST gekeken wordt naar..........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan