Probleempje met fotobewerken..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marloes7

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2007
Hoi hoi..

Ik hoop dat er iemand is die wat meer digitaal is en me kan uitleggen waarom dit steeds verschijnt..
Ik ben een cursus digitale fotobewerking gestart 8 lessen..

'Uplead photo Express '
We hebben een windows vista en elke keer als ik het programma opstart verschijnt een venstertje:

"Kan het systeemregister niet bijwerken
probeer het bij te werken met Regidit"

Ik heb het op de cursus gevraagd.. maar er werd gezegd dat het iets is van een heel oud window programma en dit niet goed is:o..dat er een technicus bij moet komen..ja.. zo wordt de cursus wel erg ingewikkeld..

Het gebeurd alleen met dit foto programma, ik moet om te oefenen steeds opnieuw opstarten, dus ook verschijnt dat schermpje:shocked:
Ik ben momenteel alleen, kan het niemand vragen en vind het vervelend als er iets mis zou gaan..

Hoop op wat uitleg en duidelijkheid wat er aan de hand is..

:thumb: vast bedankt.. Marloes7

en wat is de titel van het programma ??

Log is in onder administrator in vista en kijk dan eens of je het programma kunt runnen

of rechtsklikken op de executable of de snelkoppeling van je programma en dan in deze menu kiezen voor "uitvoeren als administrator".

Bedankt voor de reacties.. :)

Ik zal even een rustig moment moeten vinden.. zelf snap ik niet zo heel veel van de technische kant, wat zo simpel lijkt is voor mij toch lastig..

Puppie...de 'titel'.. bedoel je het fotoprogramma? waar dat schermpje verschijnt met opstarten?

Photo Express..

Misschien moet ik even wachten voor ikzelf 'verkeerde' dingen doe.. na morgen is mijn man weer thuis..

Maar bruikbare tips blijven welkom :thumb:

Ik heb het even opgestart..

boven het schermpje staat:

Uplead Photo Express

Kan het systeemregister niet bijwerken
probeer het bij te werken met Regidit

Heb een mailtje ontvangen..
Het is zo dat het probleem niet is opgelost.. het blijkt dat de docente hetzelfde probleem heeft bij de windows vista..
Wij zijn de enige twwe met een vista, de anderen krijgen dat schermpje niet.
Het schermpje verdwijnt vanzelf na een korte minuut.
Ik heb afgelopen donderdag met haar er over kunnen praten en zei zegt omdat het vanzelf weer weg gaat dat ik het beter zo kan laten..
Ik had nog een ander advies gekregen maar daar zaten risico's aan..
Ik durf zelf niet teveel uit te proberen..:shocked:
Ik wil in elke geval bedanken voor het reageren..:thumb:
Ik zal zoals mij gevraagd is op de knop 'opgelost' klikken zo.. al klopt het niet helemaal..:shocked:

Groetjes Marloes

ulead probleem met systeemregister?

Heb precies hetzelfde probleem , ook met fotocursus. Is het bij jou inmiddels opgelost?
"Kan het systeemregister niet bijwerken. Probeer het register bij te
werken met REGIDIT" Ik heb niet veel zin om in het register te liggen rommelen?
Op een gegeven moment sluit Vista het af en zegt
Ulead werkt niet meer Er wordt naar een oplossing gezocht.
Ulead Photo express 3.0
Wie kent de herkomst van dit probleem?

Je kan misschien al eens proberen dit kleine programmaatje Regclean te downloaden van de officiële site van Regclean is http://www.looc.nl/download-regclean2.html .
Misschien kan je het daar dan beter ook vinden. Let op! Want er bestaat nog een ander programma met dezelfde naam, maar dat is niet het programma wat ik bedoelde!
en te installeren, en vervolgens te laten lopen. Misschien is dan de registry van je systeem netjes weer in orde gebracht, en zal dat berichtje niet meer verschijnen.

Volledige zekerheid daarover kan ik niet geven, maar je kan het zonder énig gevaar proberen.

Als het niet helpt, zou ik je aanraden het programma via Configuratiescherm - Software eerst weer te verwijderen, en vervolgens opnieuw installeren, dat kan ook helpen.

Als het berichtje blijft komen, dan is er zeker iets fout aan de installatiebestanden geweest, en kan ik je niet verder helpen...

Dit advies had ik nog elders gekregen, maar ik heb het zo gelaten..
Misschien kan jij er wel iets mee ;)

Succes!!

Bedankt heb beide reeds gedaan maar zonder succes!

Spijtig.. het was het enige advies wat ik door kon geven..

Succes verder.. Marloes

Bij "System requirements" van Ulead Photo Express staat geen vista vermeld.
Wellicht helpt het als je de applicatie in XP compatibility mode opstart.

(rechtsklikken op de file, eigenschappen, en tabblad compatibiliteit)

Laatst bewerkt:

Bedankt voor de zeer bruikbare tip. Datwasum!:)

volgende probleempje!

Dit was een vraag van mij op iemand anders zijn lijstje hoe kan ik de vraag nu als opgelost waarderen?

trick, ik denk dat je rechtsonder moet klikken op opgelost.
Ik had het ook al gedaan, maar kreeg weer een e-mail..

Fijn dat je het probleem hebt opgelost.
Als ik weer aan de gang ga met het programma ga ik ook kijken of het mij lukt..

groetjes Marloes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan