probleempje met installeren van xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

gta sanandreas

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2008
hoi
ik heb een oud moederboord in mijn computer kast gezet.
en nu wil ik er xp op installeren ik doe de cd erin
dan kom ik bij windows setup en dan kies ik voor xp nu installeren.
en dan gaat hij formatteren en xp installeren in dan wil die opnieuw opstarten
en dan zegt die dat hij daarna weer verdergaat maar dat doet die niet
want dan kom ik weer bij windows setup:confused:

weet iemand wat ik moet doen,

groet niels.

Laatst bewerkt:
Voldoet deze PC aan de systeem eisen?

Here's What You Need to Use Windows XP Professional

• PC with 300 megahertz or higher processor clock speed recommended; 233 MHz minimum required (single or dual processor system);* Intel Pentium/Celeron family, or AMD K6/Athlon/Duron family, or compatible processor recommended
• 128 megabytes (MB) of RAM or higher recommended (64 MB minimum supported; may limit performance and some features)
• 1.5 gigabytes (GB) of available hard disk space*
• Super VGA (800 x 600) or higher-resolution video adapter and monitor
• CD-ROM or DVD drive
• Keyboard and Microsoft Mouse or compatible pointing device

Grtz.

Voldoet deze PC aan de systeem eisen?

Here's What You Need to Use Windows XP Professional

• PC with 300 megahertz or higher processor clock speed recommended; 233 MHz minimum required (single or dual processor system);* Intel Pentium/Celeron family, or AMD K6/Athlon/Duron family, or compatible processor recommended
• 128 megabytes (MB) of RAM or higher recommended (64 MB minimum supported; may limit performance and some features)
• 1.5 gigabytes (GB) of available hard disk space*
• Super VGA (800 x 600) or higher-resolution video adapter and monitor
• CD-ROM or DVD drive
• Keyboard and Microsoft Mouse or compatible pointing device

Grtz.

128 megabytes heb ik.
en een harde schijf van 20 GB
CD-ROM heb ik
toetsen bord en muis heb ik
en de monitor heb ik

maar hoe kan ik zien wat mij procssor snelheid is
en de Super VGA (800 x 600) or higher-resolution video adapter
o ja xp home

groet niels

Laatst bewerkt:
Hoi GTA,

heb je al naar je boot-settings gekeken in de bios. Ik heb een vermoeden dat je eerste bootdevice de cdrom is. Dan start hij deze automatisch op.

Druk tijdens het opstarten van de pc op "del" of "F2" om in de bios-settings te komen.
Ga vervolgens naar advanced bios features. Als het goed is kun je daar je boot-settings veranderen. Je moet dan de cdrom en de harde schijf verwisselen. Dan komt dus je harde schijf op nr 1 en je cdrom op nr 2. Druk nu op "F10" om de instellingen op te slaan en de bios te verlaten.

(mocht je in de toekomst windows weer opnieuw willen installeren dan moet je dit dus weer aanpassen ;))

LET OP!!! Ga voor de rest niet zo 1,2,3 wat veranderen in de bios. Dit kan ernstige consequenties hebben.

Mvg,

Jos

Hoi GTA,

heb je al naar je boot-settings gekeken in de bios. Ik heb een vermoeden dat je eerste bootdevice de cdrom is. Dan start hij deze automatisch op.

Druk tijdens het opstarten van de pc op "del" of "F2" om in de bios-settings te komen.
Ga vervolgens naar advanced bios features. Als het goed is kun je daar je boot-settings veranderen. Je moet dan de cdrom en de harde schijf verwisselen. Dan komt dus je harde schijf op nr 1 en je cdrom op nr 2. Druk nu op "F10" om de instellingen op te slaan en de bios te verlaten.

(mocht je in de toekomst windows weer opnieuw willen installeren dan moet je dit dus weer aanpassen ;))

LET OP!!! Ga voor de rest niet zo 1,2,3 wat veranderen in de bios. Dit kan ernstige consequenties hebben.

Mvg,

Jos

zal ik nu doen

groet niels

Hoi GTA,

Mvg,

Jos

heeft nog steeds hetzelfde probleem:(

Hmm... okey!

Heb je pc ook al eens opgestart zonder cdrom in de drive?

Ik weet niet of ik je dan nog verder kan helpen....

Maakt je harde schijf ook een tikkend geluid?? Want de foutmelding heeft volgens mij vaak met de harde schijf te maken. Als hij tikt is de harde schijf namelijk kapot.

Misschien is het een optie op alles nog een keer opnieuw te installeren. Alles opnieuw formatteren en installeren.

Ik moet trouwens wel zeggen dat je echt aan de minieme eisen voldoet. Wat wil je in de toekomst met de pc? Het gaat me niks aan natuurlijk, maar als je wil gamen en dergelijke zou ik niet met deze configuratie werken.

gr

Hoi !

Dit soort installatiefouten komt vaak voor als je geheugen niet helemaal "fris " is.

Test dat eerst met bijv. memtest : http://www.memtest86.com/download.html

Als dat goed is probeer je het opnieuw.

Lukt het weer niet, download je de bootable Ultimate Boot Disk : http://www.ultimatebootcd.com/download.html en test daarmee je HDD en je processor.

Greetz,

Harry.

ik heb een nog nooit gebruikte hardeschijf (dus nieuw)
het is er misschien eentje uit de prehistorie maar hij doet het wel
en hij tikt niet en anders heb ik nog wel twee andere schijven van 80 GB

en jos ik wil graag een gamcomputer
en we hadden deze nog liggen en dus dacht ik laat ik het eens proberen.
:D
groet niels

Laatst bewerkt:
ik heb een nog nooit gebruikte hardeschijf (dus nieuw)
het is er misschien eentje uit de prehistorie maar hij doet het wel
en hij tikt niet en anders heb ik nog wel twee andere schijven

en jos ik wil graag een gamcomputer
en we hadden deze nog liggen en dus dacht ik laat ik het eens proberen.
:D
groet niels

Niels,

ik kan natuurlijk niet op je bankrekening kijken ;) maar als je wil gamen dan moet je toch op zoek naar wat anders. Helemaal als je spellen wilt spelen die vrij nieuw zijn. Als je nieuwe spellen installeert ben je al gauw 5 gig kwijt.

Vaak ben je vrij veel schijfruimte nodig, intern geheugen, goede processor en een goede videokaart.

Ik ben denk ik niet de juiste persoon om jou daar over te informeren. Kijk rustig rond op internet en vraag het desnoods hier op de site.

gr Jos

Niels,

ik kan natuurlijk niet op je bankrekening kijken ;) maar als je wil gamen dan moet je toch op zoek naar wat anders. Helemaal als je spellen wilt spelen die vrij nieuw zijn. Als je nieuwe spellen installeert ben je al gauw 5 gig kwijt.

Vaak ben je vrij veel schijfruimte nodig, intern geheugen, goede processor en een goede videokaart.

Ik ben denk ik niet de juiste persoon om jou daar over te informeren. Kijk rustig rond op internet en vraag het desnoods hier op de site.

gr Jos

Ik zou je wel op weg willen helpen met die game pc, zover als ik kan natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan