probleempje met internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bravo-Six

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2001
ik zit nu momenteel via een kabel internet verbinding van Upc alles werkt
ook het thuis netwerk werkt prima .....
er zijn 3 pc,s een accespoint aangelsoten op een router
met alle 3 de pc's kunnen we alles doen op internet ( gamen msn enzenz)

de router is een Repotech rp518 ( 7 poorts met printerserver)

nu ben ik over gegaan naar Versatel ...(20mb+voetbal)

de modem die verstel verstrekt is een multi pc modem 2 poorts + een wireless
als ik de utp van de router in de modem doe dan heb ik wel verbinding kan internetten
maar Msn werkt niet op geen van de 3 pc,s dus heb zon vermoeden dat ook het gamen een probleem gaat geven ...

ik heb ontdekt dat bij de upc aansluiting mijn router het Ip adres van de modem doorgeeft ( dus het ip verkregen van upc)

via de versatel verbinding geeft de router niet het ip adres door van de modem maar een intern ip adres ...
( DMz is aangevinkt in de modem op het ip van de repotech router )

komt dit doordat er nu een (modem)router op een router zit >?
en is het handiger om dan ipv de repotech router een hub/switch te plaatsten ?

en welke hub/switch is "de betere "met minimaal 7 poorten

groetjes
Bravo-six

Je zegt het zelf al, het is inderdaad vrij lastig om twee routers achter mekaar te zetten. Het kan wel, maar is zeer zeker niet aan te raden. Want je bijvoorbeeld kan doen is je repotech puur als switch in te zetten. Dan moet je de kabel vanaf het nieuwe router/modem niet in de WAN-poort doen, maar in een gewone netwerkpoort. Het verdient dan wel aanbeveling om ook de dhcp-server van de Repotech uit te schakelen. Anders krijg je daar de conflicten mee. En de wireless kant ook lekker laten regelen door de nieuwe router.
En adviezen voor switches, daar is niet echt een zinnig antwoord op te geven, het is namelijk een oude, zeer welbekende techniek, dus zelfs sitecom/sweex kan dat heel goed maken. Maar ik zou misschien eens kijken naar een 16 poorts switchje, kan altijd handig zijn in de toekomst ;)
Ik zou sowieso een 10/100 mbit switch nemen, en de hub maar gelijk vergeten. Mocht je echt toekomstgericht willen denken, kan je ook een Gbit switch nemen, maar ik denk dat dat toch nog even te veel toekomst is, en dat je dan beter wat meer poortjes kan nemen.

Re:.

ja idd
dat me die repotech als switch te laten werken is wel een klusje denk ik ...
en de firmware is niet echt up te daten ( het model met de 7 poorts word niet meer gelevert helaas)

heb idd een leuke 10/100 switch gezien met 16 poorten ( Edimax 3116RL > mycom 59,95 eu)
en hier gaat mijn voorkeur wel naar uit ook gezien ik een keer een Thuis Lan wil doen
en dan is een 16 poort makkelijk :)

Bedankt

heb de 16 poorts Edimax Switch gekocht alles aangsloten en het werkte meteen als een speer :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan