Probleempje met me form !

Status
Niet open voor verdere reacties.

dragon10y

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2009
Ik heb een probleempje met een form dat ik heb gemaakt,

Er zitten 2 javascripts in die allebij op

Code:
onSubmit
horen te werken.

Maar dat doet ie niet,

Zie code hier :

Code:
onSubmit="return checkrequired(this), return checkbae()"
De code zal hoogstwaarschijnlijk fout zijn, maar ik zou graag willen weten hoe die het wel doet :p

Hopelijk kunnen jullie helpen.

MVG

Dragon10y

Normaal kan je twee aparte javascript opdrachten scheiden met een puntkomma. Omdat je "return" gebruikt kan dat hier niet (alleen de eerste wordt dan uitgevoerd). Wat wel kan is dit:
[js]onSubmit="return checkrequired(this) && checkbae()"[/js]
Let wel op, Javascript doet aan "Short-circuit evaluation". Dat wil zeggen dat als "checkrequired" "false" oplevert "checkbae" niet meer wordt uitgevoerd, immers kan het dan nooit meer "true" opleveren.

Laatst bewerkt:
Normaal kan je twee aparte javascript opdrachten scheiden met een puntkomma. Omdat je "return" gebruikt kan dat hier niet (alleen de eerste wordt dan uitgevoerd). Wat wel kan is dit:
[js]onSubmit="return checkrequired(this) && checkbae()"[/js]
Let wel op, Javascript doet aan "Short-circuit evaluation". Dat wil zeggen dat als "checkrequired" "false" oplevert "checkbae" niet meer wordt uitgevoerd, immers kan het dan nooit meer "true" opleveren.

Dus eigelijk heb ik dan niks meer aan me script ?
Want die checkrequired, moet controleren of er nog open velden zijn,

Maar is er anders geen andere mogelijkheid dat beide scripts worden uitgevoerd zonder "short-circuit evaluation" ?

Laatst bewerkt:
"checkrequired" wordt altijd uitgevoerd. Alleen als die "false" oplevert wordt "checkbae" niet meer uitgevoerd.

[edit]Voorbeeldje:
HTML:
<html>
<head>                                                                                                                       
<title>test</title>                                                                                                          
<script type="text/javascript">                                                                                              
function a()                                                                                                                 
{                                                                                                                            
        alert('a');
        return false;
}                                                                                                                            

function b()                                                                                                                 
{                                                                                                                            
        alert('b');
        return false;
}                                                                                                                            
</script>                                                                                                                    
</head>                                                                                                                      
<body>                                                                                                                       
<form name="bla" action="test.html" method="post" onSubmit="return a() && b()">                                              
<input type="submit" name="blaat" value="klik">                                                                              
</form>                                                                                                                      
</body>                                                                                                                      
</html>
Als je hier op de knop "klik" klikt krijg je alleen "a" te zien. Als je "return false" in "a()" verandert in "return true" krijg je wel "a" en "b" te zien na het klikken op de knop.[/edit]

Laatst bewerkt:
"checkrequired" wordt altijd uitgevoerd. Alleen als die "false" oplevert wordt "checkbae" niet meer uitgevoerd.

[edit]Voorbeeldje:
HTML:
<html>
<head>                                                                                                                       
<title>test</title>                                                                                                          
<script type="text/javascript">                                                                                              
function a()                                                                                                                 
{                                                                                                                            
        alert('a');
        return false;
}                                                                                                                            

function b()                                                                                                                 
{                                                                                                                            
        alert('b');
        return false;
}                                                                                                                            
</script>                                                                                                                    
</head>                                                                                                                      
<body>                                                                                                                       
<form name="bla" action="test.html" method="post" onSubmit="return a() && b()">                                              
<input type="submit" name="blaat" value="klik">                                                                              
</form>                                                                                                                      
</body>                                                                                                                      
</html>
Als je hier op de knop "klik" klikt krijg je alleen "a" te zien. Als je "return false" in "a()" verandert in "return true" krijg je wel "a" en "b" te zien na het klikken op de knop.[/edit]

Oke bedankt ^^
hetzelfde zal ook gelden als ik de scripts omdraai,
maar ik kijk nog even verder ;)

Als je wilt dat beide functies worden uitgevoerd kan je de ene functie aanroepen in de andere.
Bijvoorbeeld:
[js]function a()
{
alert('a');
return b() && false;
}

function b()
{
alert('b');
return false;
}[/js]

Als je wilt dat beide functies worden uitgevoerd kan je de ene functie aanroepen in de andere.
Bijvoorbeeld:
[js]function a()
{
alert('a');
return b() && false;
}

function b()
{
alert('b');
return false;
}[/js]

Ik heb het zonet gefixed, maar vraag me niet hoe :P