probleempje met mijn monitor Acer S243HL

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerrit77

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2010
Ik heb een nieuw pc systeem gekocht.
Met een Asus MB P8P67 Pro (B3) en een Intel I5-2310 en een
Vga kaart Asus ATI VGA EAH5670/DI/1GD5 PCI-E

Ik heb nu een klein probleempje met de monitor Acer S243HL, mijn bureaublad is te groot voor de monitor dwz. de taakbalk en pictogrammen staan gedeeltelijk buiten beeld.
Ik heb de vga kaart en moederbord compleet geinstalleerd en alles werkt.
Ik heb ook op internet naar nieuwe drivers van de acer gezocht maar die zijn hetzelfde als die wat ik nu heb.
De aanbevolen resolutie is 1920 X 1080 en als ik deze verander in 1680 X 1050 dan functioneert het scherm, wil ik hem iets hoger zetten naar 1776 X 1000 dan flikkert het beeld.
Maar toch van te voren bij mijn oude pc had ik gewoon de hoogste resolutie 1920 X 1080 en toen was alles oke.

Ik heb ook een kleinere monitor aangesloten en daar was het beeld wel goed.
Ik heb de monitor nu rechtstreeks via HDMI aangesloten, bij mijn oude pc deed ik dat via een adapter op de DVI aansluiting van mijn pc.
Ik kan gewoon de resolutie van 1920 x 1080 selecteren dat is het probleem juist, dit is de aanbevolen resolutie maar selecteer ik die dan heb het probleem van een bureaublad dat te groot is wat bij mijn oude pc niet het geval was.
Wie kan mij hiermee op weg helpen? :shocked:

Laatst bewerkt:
Naar mijn bescheiden mening zoek je het verkeerd.

Ik ga ervan uit dat je deze instellingen met de toetsen op je monitor zelf moet regelen, en niet met de instellingen van je videokaart.
Even experimenteren met die instellingen en je krijgt het zo, zoals je hebben wilt.:)

Hoi coenraad,
Bedankt voor je reactie op mijn vraag en ik heb alles geprobeerd met het menu op de monitor, maar de afmetingen kon ik niet veranderen.
Wel kon ik het bureaublad verschuiven, maar wil ik niet.
Ik heb nu weer de hdmi/dvi adapter ertussen gezet en ik krijg wel weer
de resolutie 1920 X 1080.
Ik begrijp er niets van!
Maar ja als het niet anders kan doe ik het voorlopig wel hiermee, of er moet nog iemand komen met de oplossing.
greetz :D

Als de 1776 X 1000 setting goed is maar flikkert kan je altijd met de verversingssnelheid proberen te klooien, werkte bij mij ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan