Probleempje met VBA codes in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

StevenK

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2008
Hallo daar,

Ik ken niet veel (lees: eigenlijk niets) van VBA. Door wat op internet te surfen ben ik er toch in geslaagd een invulformulier voor Word te maken. Er zijn enkel een paar zaken die ik nog niet volledig voor elkaar krijg.

Misschien kunnen jullie mij helpen?

Ik heb de volgende opdracht in VBA gegeven:

If Not cboTweede.Value = "" Then .Bookmarks("Losplaats").Range.Text = cboTweede.Value

Ik zou hier echter een ENTER voor moeten zetten. Ik slaag er maar niet in!:confused:

Mijn tweede vraag is:
Ik heb een tekst tekstvak waar men een datum moet invoeren. Bestaat er een mogelijkheid dat hier een "datumkiezer" wordt geplaatst? Ik bedoel hier zoiets als het formulierveld datumkiezen in Word mee. Indien dit niet kan, wat is de code om ervoor te zorgen dat de datum van de pc in het tekstvak komt, doch zodat men die als men wil nog steeds kan aanpassen?

Alvast bedankt, :d

Mvg,

Steven

invulformulier voor Word

en

Bestaat er een mogelijkheid dat hier een "datumkiezer" wordt geplaatst?

Bedoel je een Userform of een invulformulier vanuit een Worddocument?

Ik zou hier echter een ENTER voor moeten zetten. Ik slaag er maar niet in!

Waarom een Enter voor de coderegel?

Het is misschien handig om een voorbeeld van het worddocument hier te plaatsen, dan kunnen we even meekijken.

Hey,

Ik bedoel dus een Userform. Daar heb ik een tekstvak in geplaatst waar de datum moet ingevuld worden. Deze datum wordt vervolgens overgenomen en in het document geplaatst op de juiste Bookmark.
Nu moet de datum steeds handmatig ingevuld worden, bestaat daar een picklist of dergelijke voor? Het best zou zijn dat het er uit ziet zoals in Word zelf (datumkiezer). Ik werk btw met Word 2007.
Indien dit niet gaat zou ik graag hebben dat de huidige datum in het tekstvak wordt geplaatst, zodoende je niet steeds zelf moet intypen, doch indien nodig wel kan veranderen (wat niet veel zal voorkomen, maar toch...)
Ik hoop dat dit wat duidelijker is.

Sorry, maar ik kan het document niet doorsturen. Daar staan persoonlijke elementen in en ik ben dit immers aan het maken voor iemand anders... :confused:

Wat die ENTER (nieuwe paragraaf) betreft... dit heb ik reeds zelf gevoden. Ik wou die ENTER voor de lay-out. Toch bedankt... Hieronder zie je hoe ik het opgelost heb...

If Not cboZevende.Value = "" Then .Bookmarks("Losplaats").Range.Text = cboZevende.Value
If Not cboZevende.Value = "" Then Selection.GoTo what:=wdGoToBookmark, Name:="Losplaats"
Selection.TypeParagraph
If Not cboZesde.Value = "" Then .Bookmarks("Losplaats").Range.Text = cboZesde.Value
If Not cboZesde.Value = "" Then Selection.GoTo what:=wdGoToBookmark, Name:="Losplaats"
Selection.TypeParagraph
If Not cboVijfde.Value = "" Then .Bookmarks("Losplaats").Range.Text = cboVijfde.Value
If Not cboVijfde.Value = "" Then Selection.GoTo what:=wdGoToBookmark, Name:="Losplaats"
Selection.TypeParagraph
If Not cboVierde.Value = "" Then .Bookmarks("Losplaats").Range.Text = cboVierde.Value
If Not cboVierde.Value = "" Then Selection.GoTo what:=wdGoToBookmark, Name:="Losplaats"
Selection.TypeParagraph
If Not cboDerde.Value = "" Then .Bookmarks("Losplaats").Range.Text = cboDerde.Value
If Not cboDerde.Value = "" Then Selection.GoTo what:=wdGoToBookmark, Name:="Losplaats"
Selection.TypeParagraph
If Not cboTweede.Value = "" Then .Bookmarks("Losplaats").Range.Text = cboTweede.Value
If Not cboTweede.Value = "" Then Selection.GoTo what:=wdGoToBookmark, Name:="Losplaats"
Selection.TypeParagraph
.Bookmarks("Losplaats").Range.Text = cboEerste.Value

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan