probleempje met 'vernieuwen'

Status
Niet open voor verdere reacties.

JB'tje

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Berichten
556
Hallo allemaal.

Ik heb weer bijna een site'je af, maar 'k heb nog een klein probleempje.

Ik heb een heleboel textboxjes waarin je getallen kunt zetten, dan krijg je zoveel wapens erbij (indien je genoeg gold hebt). Nu werkt dit allemaal, maar als je op de koop knop drukt (pagina herlaad zich enz.) en daarna op de 'vernieuwen' (in het internet window) dan krijg je er WEER de wapens bij (dezelfde hoeveelhijd als dat je de eerste keer hebt ingevuld). Wat kan ik hieraan doen???
(oftewel: als ik op de buy knop heb gedrukt dat het $_POST['buy_wapen_1'] als LEEG aanziet.)

(ik hoop dat deze vage uitleg begrepen kan worden :eek:)

JB'tje :D
 
vernieuwen is zoiets als:
vorige opdracht opnieuw uitvoeren

dus.. als je 4 wapens koopt
en je drukt op vernieuwen koop je nog een keer 4 wapens. omdat je de opdracht nog een keer uit laat voeren
 
hmmm, dat is dan jammer... :(

'k heb nog een vraagje, is er een code (in PHP) die de titel van een liedje (mp3 en/of wav formaat) kan uitlezen en aanpassen?

JB'tje :thumb:
 
Gewoon elke keer controleren of de gebruiker nog genoeg geld heeft om de wapens te kopen :)
Geplaatst door JB'tje
'k heb nog een vraagje, is er een code (in PHP) die de titel van een liedje (mp3 en/of wav formaat) kan uitlezen en aanpassen?
Voor zover ik weet heeft PHP daar geen extensie voor, ook bij PEAR heb ik niets kunnen vinden.
 
Geplaatst door JPeetje
Gewoon elke keer controleren of de gebruiker nog genoeg geld heeft om de wapens te kopen :)
ja, maar dan word er dus een wapen gekocht zonder dat de user dat wil :)... ach, wat maakt het ook uit.

Voor zover ik weet heeft PHP daar geen extensie voor, ook bij PEAR heb ik niets kunnen vinden.
jammer dat daar geen code voor is. er is wel een code voor pdf files :confused:, wie zit daar nou op te wachten?

in ieder geval bedankt,

JB'tje
 
Geplaatst door JB'tje
ja, maar dan word er dus een wapen gekocht zonder dat de user dat wil :)... ach, wat maakt het ook uit.
Dan moet de *ahum* minder slimme gebruiker oppassen met die F5 knop, da's niet jouw schuld :)

jammer dat daar geen code voor is. er is wel een code voor pdf files :confused:, wie zit daar nou op te wachten?
Kennelijk heel wat mensen :)
Ik zie op websites waar men coders in kan huren om een scripts in elkaar te zetten ook regelmatig een verzoek langskomen om PDF naar HTML om te zetten, dus ... :)
 
hallo weer, ik heb weer eens een probleempje.

ik heb een <select> geval gemaakt, maar indien de select op <option value='4'>bla.bla.</option> staat dan moet een textveld gedisabled worde. hoe doe ik dat?

de code:
PHP:
<select name="select">
  <option value="1" selected>value 1
  <option value="2">value 2
  <option value="3">value 3
  <option value="4">value 4</option>
</select>
<input <?PHP if($_POST['select'] == '4'){ 'disabled';} ?> name="text" type="text">

ooh, er is een code om files weg te gooien. is er ook een code om .php files aan te maken???

alvast bedankt.

JB'tje :D
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door JB'tje
ik heb een <select> geval gemaakt, maar indien de select op <option value='4'>bla.bla.</option> staat dan moet een textveld gedisabled worde. hoe doe ik dat?
Zoals je het in je code ook al aangaf, maar dan echo 'disabled'; ipv 'disabled'; :)
ooh, er is een code om files weg te gooien. is er ook een code om .php files aan te maken???
fopen() met als 2e parameter 'w' of 'w+'. Zie de PHP handleiding voor wat deze w / w+ doet :)
 
Zoals je het in je code ook al aangaf, maar dan echo 'disabled'; ipv 'disabled';
eeh ja, daar was ik ook al achter gekomen (van die echo) maar ik bedoel dat zodra ik die <select> verander dat de tekstbox geleig gedisabled wordt. zonder revresh (hooguit de form revreshen).

fopen() met als 2e parameter 'w' of 'w+'. Zie de PHP handleiding voor wat deze w / w+ doet
Jep, dat gaat wel werken... :)

JB'tje :)
 
Geplaatst door JB'tje
eeh ja, daar was ik ook al achter gekomen (van die echo) maar ik bedoel dat zodra ik die <select> verander dat de tekstbox geleig gedisabled wordt. zonder revresh (hooguit de form revreshen).
Dat wordt ff Javascripten ;)

FF eigen kennis geprobeerd, 't werkt zowel in FF als IE :cool:
Code:
<select name="select" id="select" onchange="javascript:check()">
  <option value="1" selected>value 1</option>
  <option value="2">value 2</option>
  <option value="3">value 3</option>
  <option value="4">value 4</option>
</select>

<script type="text/javascript">
<!--
function check()
{
  if(document.getElementById("select").selectedIndex == 3)
  {
  document.getElementById("tekstveld").disabled = true;
  }
}
//-->
</script>

<input name="text" type="text" id="tekstveld">
Succes :thumb:

// Edit: 'java script' veranderen in 'javascript'.
 
Laatst bewerkt:
Jep, het script werkt maar, wat ik vergeten ben te vertellen, ik heb de textbox en het <select> geval tussen for($var = '0'; $_POST['onbelangerijk'] > $var; $var++) gezet, en dus de $var gebruikt in de ID en naam. Is het mogelijk dat de $var (in php gemaakt) in javascript ook gebruikt kan worden? en zo ja, hoe ?
('k heb op google geen goede javascript site kunnen vinden :'( )

JB'tje :8-0:
 
Geplaatst door JB'tje
[...] ik heb de textbox en het <select> geval tussen for($var = '0'; $_POST['onbelangerijk'] > $var; $var++) gezet, en dus de $var gebruikt in de ID en naam.
Ow ja, op die manier, uhu.
Is het mogelijk dat de $var (in php gemaakt) in javascript ook gebruikt kan worden? en zo ja, hoe ?
PHP is server-side, Javascript is client-side, dus ja, dat kan :)
PHP:
$var = 'blaat';
echo '<script type="text/javascript">';
echo '<!--';
echo 'alert("' . $var . '");';
echo '//-->';
echo '</script>';
Voila :)
 
mag ik ff vragen door wie javascript gemaakt is??? ik begin namelijk altijd met 1 te tellen en niet met 0. en als er in een <select> geval een <option value="1"> staat dan zie ik dat toch echt niet voor een 0 aan!!! :evil:
oftewel, ik ben weer een s een half uur bezig geweest met het zoeken naar een fout is een goed script :confused: (doe ik wel vaker...)
ik had namelijk dit:
PHP:
if(document.getElementById("select_'.$var.'").selectedIndex == \'4\')
  {
in plaats van:
PHP:
if(document.getElementById("select_'.$var.'").selectedIndex == \'3\')
  {

maarja, het werk nu, heel erg bedankt, ik kan weer verder met mijn kleine projectje...

JB'tje
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door JB'tje
mag ik ff vragen door wie javascript gemaakt is???
Als ik me niet vergis, Netscape :)
Geplaatst door JB'tje
mag ik ff vragen door wie javascript gemaakt is??? ik begin namelijk altijd met 1 te tellen en niet met 0. en als er in een <select> geval een <option value="1"> staat dan zie ik dat toch echt niet voor een 0 aan!!! :evil:
PHP telt ook vanaf 0, denk maar aan array's ;)
Overigens had ik in mijn stukje code ook al 3 gebruikt ipv 4 :p
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door JPeetje
Overigens had ik in mijn stukje code ook al 3 gebruikt ipv 4 :p
ja, dat vond ik dus al zo vreemd... ik had het zelf al 'verbeterd' naar 4...

JB'tje :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan