Probleempjes met dreamweaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Licie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 aug 2004
Ik heb 2 probleempjes met dreamweaver en html waar vast wel een oplossing voor is:

- Broken links in website

Hoe kan dit: Ik open een pagina met een image in Dreamweaver. Werkt perfect. Ik toets F12 (preview in browser), de pagina laadt in navigator. De image is zichtbaar. Ik ga naar de Verkenner (desktop), zoek het html-bestand en klik hierop waarnaa deze dus direct in Navigator laad -> Geen image meer te zien (broken image)!

ik heb wel define a site gedaan.. maar dreamweaver linkt de plaatjes linkte de plaatjes lokaal dus gewoon naar c:\blabla... maar als ik de totale ‘url’ van het plaatje invul, herkend hij hem ook niet!

- Problemen met goed versturen van formulieren

Ik heb een formulier gemaakt in dreamweaver, waarbij de code o.a. deze onderdelen bevat:

<form name="Contactformulier" method="post" METHOD="post" ENCTYPE="text/plain" action="mailto:ik_ben_alice@hotmail.com">

Nadat het formulier is ingevuld en er op de submitknop gedrukt word, word een nieuw berichtenvenster van outlook opgestart, met daarin het e-mailadres al ingevuld.. maar waar zijn de ingevulde gegevens dan gebleven? het is toch de bedoeling dat dát automatisch word verstuurd?!

Ik hoop dat er mensen zijn die mij hiermee kunnen helpen! BVD!

1. Dat komt omdat de links die je aanmaakt in dreamweaver verwijzen naar bestanden op je hdd, je kan de links het beste even aanpassen en vervolgens ook de plaatjes uploaden naar een dir (zoals je die genoemd hebt in de link).

deze onderdelen bevat:

Sorry maar dat gaat niet helemaal lekker, ik zie niets.....

. Dat komt omdat de links die je aanmaakt in dreamweaver verwijzen naar bestanden op je hdd, je kan de links het beste even aanpassen en vervolgens ook de plaatjes uploaden naar een dir (zoals je die genoemd hebt in de link).

Sorry, wat wat betekent hdd? Ik begrijp je antwoord niet helemaal :confused:

Nu wel te zien hoop ik:

<form name="Contactformulier" method="post" METHOD="post" ENCTYPE="text/plain" action="mailto:mijn e-mailadres">

sorry maar dit forum kan dus geen codes laten zien :o

zonder haakjes hopelijk wel:

form name="Contactformulier" method="post" METHOD="post" ENCTYPE="text/plain" action="mailto:ik_ben_alice@hotmail.com"

Sorry HDD staat voor je hard disk, sorry is pc taal.... je maakty nu links naar c:\plaatjes\bestandsnaam.jpg en dat moet online dus http://www.jesite.nl/plaatjes/bestandsnaam.jpg oid worden.
Waarbij je natuurlijk in dit gevalk de plaatjes waar je naar verwijst in de polaatjes directory plaatst op je website.

oké, ik dacht dat als je je website met een ftp-prog naar een server verstuurd alles gewoon c:/blabla kan blijven..

bedankt

Welkom op Helpmij:) Deze vraag wordt naar een geschiktere plek verplaatst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan