probleempjes met pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mbevel

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2008
beste,

ik weet niet helemaal of mijn vraag hier op de juiste plaats staat, ik ga er wel vanuit.

mijn pc doet een beetje vevelend.

hij is erg traag, als tientallen tips opgevolgd, al meerdere programma's laten draaien maar het help niks.

ook geen hij rare geluidjes, en maar hij een hoop herrie als ik iets van hem vraag.
ook met het netwerk zijn er een paar probleemjes, zo krijg ik vaak een error te zien als ik naar een website wil, en dan is meestal de website om filmpjes te kijken

ook ben ik een bericht aan typen op msn, en opeens stopt het typen, en moet ik eerst het bericht scherm weer aanklikken.

allemaal heel vervelend, weet iemand een manier om de computer zo schoon, en snel, maar ook helemaal hersteld weer aan de gang te krijgen?

bvd, Marten:thumb:

Laatst bewerkt:
t beste is om een computer die intensief gebruikt wordt met bijvoorbeeld veel downloaden, veel programma's proberen enzo. Die computer kun je het beste 2x per jaar opnieuw installeren.

ff systeem herstel naar een half jaar geleden uitvoeren dan.

t beste is om een computer die intensief gebruikt wordt met bijvoorbeeld veel downloaden, veel programma's proberen enzo. Die computer kun je het beste 2x per jaar opnieuw installeren.

maar dat installeren, hoeveel werk kost het
hoeveel moet je er vanaf weten?
en moet ik dan een backup voor mn gegevens?

mvg, Marten

Maak een backup van je gegevens (wel op een externe harde schijf natuurlijk), stop de installatie cd van XP erin, harde schijf formatteren en opnieuw installeren die hap.
Dat is de enige manier om hem helemaal schoon te krijgen. Je bent er wel even mee bezig, maar je bent dan ook gelijk van alle rotzooi af.

installatie +/- 45 min, tenminste bij mij is dat gemiddeld
maar dat is per computer afhankelijk

Laatst bewerkt:
Als je echt niet wilt installeren:

1. zorgen dat de schijf niet te vol raakt
2. zoeken naar virussen en spyware
3. harde schijf partitioneren (handig om dit te doen op het moment dat je je schijf zo leeg mogelijk hebt gekregen : dan gaat het sneller)

Verder is het goed om te weten of je internetverbinding wel stabiel is. Heb je een flutverbinding, dan is het logisch dat je problemen met internetsites en msn hebt.

Wat ik ook wil weten: was de pc in het begin wel gewoon snel? Of heb je vanaf het begin problemen? In dat laatste geval mnoet je misschien het geheugen uitbreiden ofzo.

Als laatste: ik denk dat dit in een ander onderdeel moet, dus ik zal vragen of het verplaatst kan worden. Succes met je probleem!

nee, in het begin had ik geen problemen.
maar na veel downloaden enz. (je kent het misschien wel) is hij steeds trager geworden.
de verbidning is wel goed, maar dat partioneren, hoe werkt dt?

mvg, Marten

Partitioneren is in principe je harde schijf onderverdelen in aparte stukken van een bepaalde grootte, die daarna door je computer gezien worden als aparte schijven.
Het handigste is dus om een partitie te maken (50gb moet voor XP ruim voldoende zijn) voor Windows en programma's, en op de resterende ruimte al je bestanden te zetten. Dat is handig omdat als ie nog een keer zo traag wordt, je alleen Windows en programma's opnieuw hoeft te installeren :p

Partitioneren kan bij XP als het goed is tijdens de installatie.

sorry: verkeerde term... (ik was moe.. ) Ik bedoelde fragmenteren.
Dat is dus zorgen dat bestanden weer zo op de harde schijf geplaatst worden, dat ze sneller geopend kunnen worden: vaak staan bestanden zo verspreid op de harde schijf, dat hierddor de computer trager wordt.

sorry: verkeerde term... (ik was moe.. ) Ik bedoelde fragmenteren.
Dat is dus zorgen dat bestanden weer zo op de harde schijf geplaatst worden, dat ze sneller geopend kunnen worden: vaak staan bestanden zo verspreid op de harde schijf, dat hierddor de computer trager wordt.

Nog steeds moe zeker, want je bedoelt DEfragmenteren!:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan