Probleempjes..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flexo

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2009
Hallo,

Gister avond heb ik de windows wat op mijn laptop zat geformateerd en tijdens de setup is er iets verkeerds gegaan waardoor ik de D schijf niet meer kan zien op "deze computer" maar is wel aangesloten.

Mijn tweede probleem is dat de C schijf zegt dat ik 6,8 GB gebruik, terwijl er bijna niks op zit behalve windows en paar programmatjes van 1,5 GB.. ik heb paar keer gedefragmenteerd maar dat helpt niet... wat kan ik nog meer doen ?

Groetjes Flexo

Laatst bewerkt:
Als je je systeem formatteert, verlies je alles wat er op je hdd staat.
Dus even ter goede orde:
Heb je je systeem gisteravond Geformatteerd, of gedefragmenteerd?

Het kan ook zijn dat aan de schijf geen letter is toegekend. Er vanuit gaande dat je Vista/7 gebruikt:

Klik start -> rechtsklik "Computer" -> beheren. Ga daarna (duurt even) naar "Schijfbeheer" onder "Opslag". Klik op de juiste rij met je rechtermuisknop, en dan "Stationsletter en paden wijzigen..". Nu kun je een nieuwe letter toevoegen aan de schijf, en als het goed is zou hierna de schijf weer in Deze Computer te zien moeten zijn.

Ik heb het geformateerd.. en daarna heb ik het gedefragmenteerd maar er staat 6,8GB in gebruik terwijl er maar 1,5GB op zit?

Het kan ook zijn dat aan de schijf geen letter is toegekend. Er vanuit gaande dat je Vista/7 gebruikt:

Klik start -> rechtsklik "Computer" -> beheren. Ga daarna (duurt even) naar "Schijfbeheer" onder "Opslag". Klik op de juiste rij met je rechtermuisknop, en dan "Stationsletter en paden wijzigen..". Nu kun je een nieuwe letter toevoegen aan de schijf, en als het goed is zou hierna de schijf weer in Deze Computer te zien moeten zijn.

Ik heb een windows xp home edition.. hoe moet ik het doen hierop ?

Bedankt :thumb:!

Dit kan ik nu zo goed volgen:

Mijn tweede probleem is dat op de C schijf 6,8 GB gebruikt word, terwijl er maar 1,5 GB gebruikt word.. ik heb paar keer gefragmenteerd maar dat helpt niet... zelfs als de C schijf leeg is staat er nog 5,3 GB gebruik waardoor komt dit en hoe los ik deze probleempjes op?

Nou ja kijk.. ik verbruik 1,5 GB van C schijf maar er staat dat ik 6,8 GB in gebruik heb? Hoe los ik het op ik heb gedefragmenteerd maar dat hielp niets... heb nieuwe windows erop gezet en dat hielp ook niet.. wat kan ik nog meer doen?

Duidelijk genoeg :p?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan