Problem en met Dreamweaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joost Peschier

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2009
Als ik in Dreamweaver (CS4) via Studio VII , Slide Show Magic Een nieuw set toe voeg dan geeft dat net als anders geen problemen.
Maar als ik probeer om via "Add" en daarna via de browser een map te vinden, dan vind hij de nieuwe map niet.
Ik heb sinds kort Windows 7
Zou hier het probleem liggen en weet iemand hoe ik toch de nieuw toegevoegde mappen via Dreamweaver kan vinden.

Joost

Hallo Black Sails,

Ik ben blij dat er iemand reageert.
Ik heb het probleem nog steeds niet op gelost.
Ik heb het niet helemaal goed uit gelegd!
Hij vind namelijk wel de nieuwe map die ik net aangemaakt heb en met nieuwe foto's heb gevuld, maar hij blijft vol houden dat hij leeg is.
Als ik de nieuwe map met foto's op mijn oude computer zet (met XP) dan doet hij alles goed en vind probleemloos de foto's en zet ze via Fireworks om (grote) voor op de website.
Als ik de map met de bijgewerkte website weer over zet naar de nieuwe computer dan staan ze er ook op en kan ik ze via FileZilla op het web zetten.
Het legt dus ergens aan Windows 7!!!!
Begrijp jij hier iets van?

Groeten Joost

Een poging

Ik ben eens wezen testen met Slide Show Magic v1.2 in Dreamweaver CS4 in Windows 7 x64 alles in het Engels.

Stap voor stap wat ik gedaan heb en wat ik tegen kwam:
- Ik start Slide Show Magic, via het insert-menu.
- Vervolgens laat ik alles staan zoals het is (map en "Automatic Using Fireworks")
- Druk op Add
- In het nieuwe scherm kies ik achter "Source Image Folder" voor "Browse..."
- Vervolgens zoek ik een map met foto's...

Wat ik tegenkom
Dan valt mij op dat ik in het scherm zoals me door Windows voorgeschoteld wordt nooit foto's zie, alleen mappen.

En er klopt iets niet bij mij (misschien is dit ook wat jij bedoeld):
Links onderin het selectiescherm (door de knop "Browse" geopend) staat klein "Select: 'mapnaam' ", maar deze klopt niet altijd.

Ik zal dit omschrijven met een voorbeeld.
In de map "Pictures" bevindt zich de map "Avatar".
Wanneer ik me in "Pictures" bevindt, staat links onder in "Select: Pictures".
Maar wanneer ik de map "Avatar" open (die zelf geen verdere mappen bevat) blijft links onderin de tekst "Select: Pictures" staan.
Op de knop "Select" drukken heeft tot gevolg dat de afbeeldingen in "Pictures" geladen worden.

Oplossingen
Het is me op twee manieren gelukt hieromheen te komen:
1. Wanneer ik een volgende map in "Avatar" aanmaak en die open wordt "Avatar" geselecteerd en werkt het wel.
2. Door naar de map "Avatar" te gaan en vervolgens met de knop "Map omhoog" (boven in het scherm, mapje met groen pijltje omhoog) weer naar "Pictures" te gaan. En vervolgens met het knopje "terug" (ook bovenin, blauw cirkeltje met pijl naar links) weer naar "Avatar" terug te gaan. Ook dan is die map wel geselecteerd.
En zo worden de afbeeldingen gewoon geladen.

En vervolgens gaat alles zoals het moet en heb ik een pagina met een slideshow van mijn avatar afbeeldingen.

Het spijt me van het lange verhaal, maar ik hoop dat ik hiermee je probleem gevonden heb en je een oplossing heb geboden. :o

Wanneer dit je probleem was ligt het inderdaad aan Windows 7, waarschijnlijk wordt de methode om bestanden te selecteren zoals gebruikt door Slide Show Magic niet meer ondersteund in Windows 7, misschien komt er een update die dit repareert en anders zul je je zo moeten blijven redden.

Dus goed op de "Select:" veld letten en wanneer je een map zonder submappen hebt even heen en weer om die alsnog te kunnen selecteren.

Wanneer het iets anders was zeg je het maar, ik heb nu toch alles op mijn pc. Mail report voor dit topic staat aan ;)

Ter verduidelijking, een afbeelding

attachment.php

Bijlagen

• PVIISSM.jpg
    PVIISSM.jpg
    59,4 KB · Weergaven: 57
Hallo Black Sails,

Sorry voor het laat reageren, ik heb het afgelopen weekend erg druk gehad.
Ik heb vanavond de beide manieren uitgeprobeerd, en ze lukken me beiden.
Je hebt me heel erg goed geholpen, hartstikke bedankt.
Ik ga de komende week toch nog even proberen om contact te krijgen met Adobe.
Kijken wat hun hier van zeggen.

Nogmaals erg bedankt voor de oplossingen.

PS. de website waar het in gebruikt wordt is va mijn vrouw, ze heeft een kralen winkel en geeft ook workshops. foto's van deze workshops en kinderfeestjes kan je vinden onder: http://www.annemariekralen.nl/diashow-kinderfeestjes.htm

Groeten Joost Peschier

Je doet er goed aan om bij Adobe te klagen, deze fout wordt vaker gemaakt in Dreamweaver. Ik kom het ook tegen nu ik de "default images folder" van een nieuwe site wil aangeven in het site defenition menu (Site-> new site, advanced)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan