problem met partities en xp

• Onderwerp starter Onderwerp starter f@bel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

f@bel

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2002
Mijn pc draait XP. Er staan verschillende partities op de HD; XP, een niet-functionerend win98se, en een data-schijf. Deze partities heb ik ooit met PMagic 6.0 aangemaakt, maar blijkbaar niet zo handig ivm de 2GB-boundery en de 1024 cylinder boundery?
XP (6MB) staat aan het begin, dan 11 MB leeg, dan 2GB win98 en dan 20 MB data-partitie, allemaal Fat32. Het leek logisch om de partitie XP te vergroten met de lege 11 MB erachter, maar dat liep steeds stuk op een foutmelding. Heb ik opgegeven . Dit kan te maken hebben met de bounderys? Op XP draait nu PMagic8.0 trouwens.
In elk geval is zowel XP als de data-partitie een rommeltje en enorm traag, en wil ik graag een nieuwe partitie maken met XP, die op mn gemak voorzien van alle nodige software en configuratie, en dan de “oude” XP en win98 verwijderen en de partities opnieuw indelen/resizen. Dus ik dacht van de lege 11 mb een NTFS-partitie te maken, dat ging goed, maar toen ik hierop XP wilde installeren liet het vast op “hall.dll beschadigd of verwijderd”. Grrrrr.
Hoe zit dat met die boundery’s en het creëren van een primary partities? Waar wel en waar niet?
Heeft er iemand naar aanleiding van bovenstaande situatie nog een plan van aanpak voor me?
Thanx, F@bel

als je toch van plan bent om XP opnieuw te installeren en de partities opnieuw in te delen dan zou ik er persoonlijk voor kiezen het direct goed aan te pakken.
wat ik zou doen is met fdisk alle partities die je nu hebt verwijderen en daarna nieuwe aanmaken in de grote die jij wilt, daarna een schone install van xp op C en klaar ben je scheelt een hoop gerommel ;)

evt uitleg fdisk kun je vinden op http://go.to/wintips onder format en fdisk

Als je XP opnieuw gaat installeren heb je FDISK niet meer nodig tegenwoordig. Je start de pc op met de XP cd, de pc boot van die cd en start de XP installatie. Tijdens de installatie kan je aangeven op welke partitie je XP wil hebben en kan je partities verwijderen/ aanmaken.

Geplaatst door basvdK
Als je XP opnieuw gaat installeren heb je FDISK niet meer nodig tegenwoordig. Je start de pc op met de XP cd, de pc boot van die cd en start de XP installatie. Tijdens de installatie kan je aangeven op welke partitie je XP wil hebben en kan je partities verwijderen/ aanmaken.

ja dat ben ik met je eens en toch blijf ik vast houden een fdisk ;) daarmee is het makkelijker en sneller gedaan dan met de xp cd + dat ik met fdisk gewoon gelijk mijn hd in verschillende partities kan indelen.

Geplaatst door tazman

ja dat ben ik met je eens en toch blijf ik vast houden een fdisk ;) daarmee is het makkelijker en sneller gedaan dan met de xp cd + dat ik met fdisk gewoon gelijk mijn hd in verschillende partities kan indelen.

Het is maar wat je gewend bent. Met de XP installatie kan je ook meerdere/ verschillende partities aanmaken. Ik zie eigenlijk het verschil niet echt met FDISK, behalve dat je er geen verstand van hoeft te hebben bij de XP installatie. :)

reactie op reacties

De reden dat ik me niet in staat voel het gelijk goed aan te pakken is dat ik inschat dat ik wel even bezig ben voordat ik mijn configuratie weer zo heb dat mn instellingen kloppen en ook nog werken :o
Ook is het voor mij handig om terug te kunnen grijpen naar progs ed. En ik hou een mogelijkheid om online te kunnen, das soms hard nodig........
En de installatie van XP zoals basvdk opperde liep dus vast.
Gekky29: ik het met PMagic een nieuwe partitie aangemaakt, active gezet, Hd in setup gedisabled zodat ie met de XPcd opstart.
Thanx voor meedenken, nog ideen?
F@bel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan