Problemen 16:9 formaat weergave

Status
Niet open voor verdere reacties.

vangoor

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
Sinds afgelopen weekend in het bezit van een SONY KDL 32V2500 en heb daarover nog een paar vragen. Bij sommige stations die in 'breedbeeld' uitzenden laat de TV boven en onder nog een zwarte balk zien, vergelijkbaar met de 4:3 'normale' TV die ik voorheen had. De optie 'zoom' zorgt er natuurlijk wel voor dat het beeld 'vol' is, maar de kwaliteit wordt daardoor minder. De TV staat op 'auto formaat' en bij heel veel zenders gaat de overschakeling wel goed naar vol beeld. Bijvoorbeeld bij Talpa (Tien), de Wedstrijden, verschijnt er zwart boven en zwart onder. Hoe los ik die op, of ligt het aan het formaat waarop wordt uitgezonden?

Wen er maar aan, in België weten ze wel hoe het moet, maar veel Nederlandse zenders schijnen het signaal niet mee te sturen, voor breedbeeld, ook ned.3 niet, en ned2 weer wel.
Is mogelijk, dat het door de signaalsterkte komt, maar irritant is het wel, ik heb 2 toestellen, niet van Sony, maar op de ene zit een simpel knopje op de ab, 16:9 of 4:3, bij de andere niet, die dient handmatig te worden aangepast, zoals bij jou.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan