problemen aansluiting printer brother cdp 115c

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaatje2006

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2006
Hallo, ik ben al dagen bezig om mijn brother dcp 115c printer aan te sluiten. Zodra ik de software geinstalleerd heb en aangekomen bij de stap sluit u usb aan en zet de printer aan doet hij niets. De button in de software om naar 'volgende' te gaan verschijnt niet. Ook is het een paar keer gebeurd dat het schermpje van de software MLF-Pro Suite gaat knipperen en tegerlijkertijd knipperend verschijnt een ander beeld over de usb. Wie kan mij helpen?

Ziet windows wel dat er je de printer aansluit. Je moet nl. de melding krijgen nieuwe hardware gevonden. Als je dit niet krijgt dan detecteerd Windows dus niet dat je de printer verbind en zal de software dus ook niet doorgaan.

Probeer eens een andere USB poort te gebruiken.
Krijg je nog nog geen melding sluit dan eens een andere apparaat aan op je pc om te kijken of windows deze wel vindt. Als je alles al een keer hebt aangesloten dan kun je van een bestaand USB apparaat even loskoppelen en in een andere usb poort steken en dan moet windows wel melding maken.

Mocht je nog geen USB apparaten aan je pc gekoppeld hebben dan zou dit een oorzaak kunnen zijn
http://support.microsoft.com/kb/314634/nl

Als laatste redmiddel.
Gebeurt en nog niets dan kun je in apparaatbeheer alle USB dingen verwijderen in de veilige mode. Herstart de Pc en windows installeert ze weer en vaak ziet hij dan wel weer dat er een usb apparaat wordt verbonden.

lukt nog steeds niet

Hoi,
Ik zag Hardware gevonden, mar daarna bericht dat er probleem is en de opdracht bij de instalatie van de nieuwe hardware mogelijk niet goed werkt. Ik heb in configuratie scherm bij software paperport verwijdert en wilde alles opnieuw instaleren, lukt weer niet. Tevens heb ik software setup geinstalleerd?? Is er iets anders wat ik kan proberen?

Op de site van Brother kun je een Uninstall downloaden. Probeer het hier eens mee om alles goed te verwijderen en dan opnieuw te installeren.

Uninstall
http://welcome.solutions.brother.co...=2&os=7&flang=22&dlid=dlf002701&dispforlist=1

Tevens kun je deze stappen eens proberen
http://welcome.solutions.brother.co...?reg=eu&c=nl&lang=nl&prod=dcp115c_eu_as&Cat=2

Tevens de volgende vragen.
1. Welke Windows gebruik je: XP of Vista
2. Heb je ook een andere USB poort geprobeerd
3. Sluit je de USB kabel rechtstreeks aan op je pc aan de achterkant of via een USB hub.

USB Hub = is los kastje met meerdere USB poorten zeg maar een splitter die van 1 USB poort meerdere maakt.

Via een USB hub kan namelijk problemen geven en als je dat gebruikt de printer even direct op een USB poort achterop de pc aansluiten.

Laatst bewerkt:
Hoi, ik gebruik Windows XP en een rechtstreekse aansluiting van usb naar pc. Heb 2 usb poorten aan de achterkant van mijn labtop en die heb ik beide geprobeerd. Met mijn digitale camera heb ik geen probleem met het aansluiten op de usb ingang. Ik heb nogmaals via de cdrom repair installatie geprobeerd en alle stappen doornomen. Bij de laatste stap in het schermpje 'sluit de machine aan en sluit de usb kabel aan gebeurt er niets meer want van de buttons 'vorige', 'volgende' en annuleren, is alleen annuleren zichtbaar (en kan ik dus alleen die intoetsen).
De andere stap die je aangeeft kan ik proberen. Hierin staat "Maak op uw harde schijf een tijdelijke map voor het gedownloade bestand, bijvoorbeeld C:\bront ". Hoe maak ik en tijdelijke map aan?

Map maar je aan via de Windows Verkenner. Ze noemen het een tijdelijke map maar het is gewoon een map zoals alle andere. Met tijdelijk wordt bedoelt dat deze als alles klaar is verwijderd mag worden.

Nog een vraagje over de usb kabel. Heb je die bij de printer gekocht of gebruik je een oudere die je al had.

Het kan namelijk ook zijn dat de USB kabel niet geschikt is voor de printer. Er zitten verschillen in de kabels. Zeker als je een al wat oudere usbkabel gebruikt. I

Hoi bedankt voor je snelle reactie. Ik heb 2 usb kabels, 1 van de oude printer en een nieuwe gekocht toen ik de printer kocht van het merk sitecom met gouden compacten 480Mbps. Hieraan kan het niet liggen.

Als je de nieuwe usb kabel gebruikt dan moet dat goed gaan inderdaad.

Het je de Uninstall nog geprobeerd. Koppel de printer wel los voor je dit gaat doen. Pas als je weer gaat installeren sluit je hem pas aan als er weer om gevraagd wordt.

Lukt het daarmee niet dan deze proberen
http://welcome.solutions.brother.co...?reg=eu&c=nl&lang=nl&prod=dcp115c_eu_as&Cat=2

Uit je reactie haal ik namelijk niet helemaal of je alles gedaan had Vooral stap 4 is dan belangrijk om hem eerst los te koppelen.

Het kan zijn dat je Antivirus programma in de weg zit. Je kunt nog proberen om deze uit te schakelen als die optie er is en anders even verwijderen. Dan installatie proberen en als je klaar bent met het testen installeer je hem weer. Koppel voor de zekerheid dan even je netwerkkabel los van je PC zodat je geen internetverbinding hebt. Dit om te voorkomen dat je mogelijk een virus oploopt.

Ik heb alles wat je zegt geprobeerd, norton anti virus uit, de usb kabel niet in de pc gedaan...dit pas toen er na instalatie op gevraagd is. Kan nu alleen nog op de harde schijf een tijdelijke map aanmaken en die oplossing proberen. Snap er echt niets van. Heb nog nooit een probleem gehad met een apparaat aansluiten op de pc. Heb het vermoeden dat er iets op de pc geblokkeerd staat, maar wat...ben nl niet technisch in dat opzicht.

Je ***n nog even de Windows Firewall tijdelijk uitzetten. Lijkt mij dat dit geen problemen moet geven maar uitsluiten is natuurlijk beter. Firwall kun je vinden in configuratiescherm.

Probeer anders ook eens

Start -- Uitvoeren en type MSCONFIG en druk op OK
Kies voor Selectief Opstarten en vink alles daaronder uit.
Herstart de Pc
Na het opstarten krijg je een melding die je weg kunt klikken
Probeer het nu nog een keer om het te installeren.

Middels deze weg wordt er bijna niets opgestart met de pc. Mogelijk dat er iets anders in de weg zit en dat kun je dan zo een beetje uitsluiten.

Als je klaar bent met testen herhaal je de stappen weer en kies je voor Normaal opstarten en herstart je de pc.

Doe wel elke keer als je de software gaat installeren eerst de Uninstall middels het tooltje.
Koppel de printer weer los en herstart de pc. Pas daarna een volgende poging proberen.

Hoi, Ik heb precies gebrobeerd wat je heb gezegd en het heeft niet geholpen. Zou je misschien nog een andere tip hebben? Word er gek van, ben al meer dan en week bezig.
grts!

ik zou je graag nog meer tips willen geven maar ik kan er zo even geen meer bedenken.
Ik weet niet of je in het bezit bent van nog een pc. Anders het daar eens mee proberen of t e kijken of het daarop wel goed gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan