problemen afspelen eredivisie live / cpu-gebruik 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

freekvanmeijel

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
Hallo,

Ik heb een dell inspiron 1501 laptop,
processor: AMD turion 64 x2 mobile technology TL-56 (2cpus), -1,8GHz
geheugen: 1918mb ram

Als ik een uitzending van eredivisie live wil bekijken loopt het cpu-gebruik op naar 100% en gaat het beeld dus haperen. Is mijn laptop inmiddels gewoon te oud dat die dit niet meer aankan, of is er iets anders aan de hand waardoor het cpu-gebruik naar de 100% gaat.

Gr Freek

Hallo,

Wat heb jij voor een specificaties in die laptop? waarschijnlijk speel jij het op een te hoge resolutie.

Wat voor specificaties precies? Het is geen game btw maar een voetbalstream. Ikzelf dacht dat de beeldkwaliteit tegenwoordig te goed is dat mijn laptop dat niet aan kan (zelfde geldt voor films).

Als je volgende keer gaat streamen. dan moet je even bij taakbeheer kijken. dan ga je naar Processen dan kijken wat het hoogste gebruik. wat is je gebruik momenteel?

Als ik google chrome opstart zijn er in taakbeheer direct 6 processen met de naam chrome.exe. Zodra ik de eredivisie live stream op full screen zet zijn er 2 van die chrome.exe processen met veel cpu-gebruik (eentje 65 andere 25 ofzo ongeveer), 2 chrome.exe met heel laag cpu-gebruik (1a2%) en 2 chrome.exe processen staan gewoon op 0%.

Nu is mijn cpu-gebruik 1-3%, alleen soms schiet ie ineens naar hogere waarden terwijl ik niks doe, 12 - 18....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan