problemen age of empire 1 en 2 laden opgeslagen spel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nbmars

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2012
ik heb problemen met age of empires 1 en 2.
ik heb de age of empires collecters edition gekocht. installeren gaat goed.
als ik dan campaign ga spelen en deze opsla kan ik deze later nog wel openen.
als ik de laptop dan afsluit en de volgende dag weer verder wil krijg ik een foutmelding en die is als volgt.

out of memory. please free some memory then choose retry.

weet iemand wat het probleem kan zijn??

Het lijkt er dus op dat je harde schijf vol is. Zou je dit kunnen controleren in "Computer" (XP: "Deze Computer", rechtermuisknop op harde schijf, "eigenschappen"). Heb je anders misschien meerdere partities?

ik heb op de c schijf gekeken en heb nog 393 gb beschikbaar! wat bedoel je precies met partities?

Is je harde schijf opgedeeld in meerdere delen (=partities)? Heb je AoE misschien dan daarop geïnstalleerd?

Dit blijkt een bekend probleem te zijn dat veroorzaakt wordt door een patch. Hieronder een link met informatie en een patch om het spel te downgraden naar v1.0b:

Since many people seem to have trouble with saved games that crash because of the missile/projectile bug, I have created this sticky so people can easily find the 1.0b patch needed to solve this problem.

If you have the AoE 1.0c or RoR 1.0a patch installed, or playing using the Collectors Edition of the game, you might expierence crashes when loading a saved game when playing certain scenario's or campaigns. This can be frustrating for scenario designers who use Missile objects in their works for example, made available through the Enhanced/Composite Editor (.dat files). If this is the case, please downgrade to these earlier versions of the game, in order to load a saved game like normal and continue without crashes or bugs.

Keep in mind that this patch "downgrades" your version of AoE/RoR, and should mainly be used for Single Player.

http://aoe.heavengames.com/cgi-bin/aoecgi/display.cgi?action=ct&f=1,6284,0,150

De site is, zoals je kunt zien, Engelstalig.

Laatst bewerkt:
ik heb de patch gedownload,

maar als ik op single player druk komt er te staan dat ik de cd van age of empires er in moet doen.

heb ik dan verkeerde gedownload??

Je hebt niets verkeerds gedaan. Ik heb hier uitvoerig naar gekeken en ben er achter gekomen wat er aan de hand is.

De Age of Empires Collector's Edition komt met de nieuwste patches geïntegreerd. Met deze patches is de CD of in dit geval de DVD niet nodig om het spel te spelen. Door het downgraden van het spel met de 1.0b patch komt o.a. deze CD check weer terug. Nu zou dat normaal gesproken geen probleem moeten zijn omdat je het spel bezit.

Tijdens het installeren van het spel wordt in het register een sleutel aangemaakt met een verwijzing naar het station + map van waaruit het spel is geïnstalleerd. In het geval van de Collector's Edition geeft de waarde van deze sleutel een conflict met de CD check en moet je deze wijzigen om het spel te laten werken.

1. Zorg ervoor dat je de DVD van het spel in je station hebt zitten.
2. Start regedit.
3. Open onderstaande sleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Games\Age of Empires\1.00

4. Dubbelklik op de tekenreekswaarde "CDPath" en verander de waardegegevens van "x:\aoe1ror\uk\" of "x:\aoe1\uk\" naar "x:\" waarbij x de letter is van het station waar de DVD van het spel in zit.
5. Nu kun je het spel spelen.

Bijvoorbeeld: je hebt de DVD in het station d:\ zitten. "CDPath" moet dan als waarde "d:\" krijgen.

Let op:

Ik heb dit getest op Windows 7 64-bit. Bij andere Windows versies kan de registersleutel mogelijk op een andere plaats staan. Je kunt in regedit ook zoeken op bijv. "CDPath" om de sleutel te vinden.

Nu maar hopen dat dit het probleem van de save games oplost, want dat heb ik niet getest.

Ik heb het opgezocht en deze staat op de goeie schijf in mijn geval is dat de d schijf! Maar ik kan het spel wel spelen( single player campaign) en dan sla ik hem op en sluit aoe af! En speel deze opnieuw af laad hij het opgeslagen spel wel zodra de laptop voor langere tijd uit is geweest doet hij het niet meer! En het probleem van de cd blijf ik houden als ik de patch gebruik!

ik heb als blijlage de print screen

Bijlagen

• printscreen 1.png
    printscreen 1.png
    85,7 KB · Weergaven: 51
Zoals ik al had uitgelegd moet je CDPath aanpassen: verander "D:\aoe1ror\uk\" naar: "D:\"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan