Problemen android TV (XBMC) icm LG smart tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Baco2013

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2012
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een Android tv box aan mijn LG smart tv hangen.
Daarop XBMC geïnstalleerd en dat werkt prima.
Totdat ik een film wil kijken want het schokt als de .....!
Wat ik ook kijk. Dvd of HD kwaliteit het blijft schokken en ik krijgt het maar niet soepel werkend.
Mijn internetlijn 50MB kan volgens mij niet het probleem zijn en mijn TV is Full HD 1080P dus ik begrijp het schokken niet. Het is ook niet midden in de film dat het meteen schokt. Direct bij aanklikken van een film bij de intro schokt het al. Heb ik misschien XBMC compleet verkeerd ingesteld?

Ik heb nu uren zitten proberen met verschillende instellingen en resoluties maar tevergeefs.
Ook in de audio heb ik dingen veranderd.
Iemand enig idee wat ik kan doen of wat ik eventueel moet doen? :)

Eerst eens kijken of je op je thuisnetwerk een dlna server kunt inrichten (pc/laptop met bijv. Universal Media Server erop en wat mappen met films erin gedeeld) en die proberen af te spelen op dat android apparaat.
Ik begrijp uit je verhaal dat je de films niet vanaf je thuisnetwerk bekijkt maar rechtstreeks vanaf Internet?

Tijs.

Ja ik kijk ze direct van het internet.
Ik heb bijvoorbeeld 1channel in xbmc staan die de films direct streamt naar mijn tv.
Dat is ook mijn bedoeling. Anders kan ik net zo goed films op mn externe hardeschijf zetten en dan inpluggen in mijn tv.
Ik wil juist dat het vanaf internet direct naar mijn TV gestreamt word. Zonder schokken dan :)

ook vertellen hoe je de media box aangesloten hebt op het internet.
niet geheel onbelangrijk.

De android tv is bekabeld aangesloten aan de modem.
Ik heb wifi geprobeerd maar dat werkte niet.
Ook bekabeld blijft het schokken en stotteren.

Natuurlijk is het maar de vraag of de stream-server (op Internet) zélf wel voldoende upload-snelheid (over) heeft en/of dat de route die loopt vanaf die stream-server naar jouw thuisnetwerk wel 'efficient' is (dus zonder vertragende bottlenecks).
Verder moet er op je thuisnetwerk op zo'n moment niet veel met Internet gebeuren, oftewel je zult veel (download) bandbreedte over moeten houden voor dat streamen. Bijv. tegelijkertijd "downloaden" en/of gamen zal de beschikbare (download) snelheid niet ten goede komen, natuurlijk...

Tijs.

Op het moment van een film "proberen" af te spelen gebruik ik verder geen internet.
Betekend dus dat de TV box de volle snelheid tot zijn beschikking heeft.
De streamservers lijken prima, zeker omdat mijn maatje met dit kastje ook vloeiend films kan kijken.
Als ik een speedtest doe voor mijn internetlijn haal ik 50 mb met gemak.
Nergens op internet kan ik ook vinden dat mensen last hebben met de 1channel en Icefilms servers.

"maatje" heeft precies hetzelfde kastje én XBMC erop gezet? (Dus 100% vergelijkbaar met jou)?
Dan zou het aan de routering moeten liggen, lijkt me. Ik neem aan dat hij een andere provider heeft dan jij?

Tijs.

Mjah dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Ik heb iig KPN. Zou ik misschien iets in de router open moeten zetten?

Lijkt me niet zinvol/nodig om iets open te zetten in de router, want je krijgt blijkbaar verbinding.
Ik zou haast zeggen: neem jouw apparaat mee naar die maat. Werkt het daar wel goed dan ligt het aan de route ernaartoe/ervanaf zoals die bij jouw provider van toepassing zijn. Mogelijk kan KPN er dan wat aan doen als je ze contacteert. Werkt het bij die maat ook niet goed dan ligt het blijkbaar in die android player van je, dus mogelijk laten repareren/omruilen.

Tijs.

Het lag blijkbaar aan de versie van XBMC die ik erop had gezet.
VidonMe XBMC is de versie die ik nu heb geinstalleerd en dat werkt nu prima.
Enige probleem nu is dat de film om de 10 a 15 sec moet bufferen.
Even kijken en zoeken hoe ik dat kan oplossen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan