Problemen ATI 3870

Status
Niet open voor verdere reacties.

davenl123

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Hallo,

ik heb laatst een Systeem samengesteld bij azerty en heb daar de volgende onderdelen gekocht:

Intel Core 2 Quad 2.4 GHZ (Processor)
Sapphire Radeon ATI HD3870 GDDR4 (Videokaart)
Asus P5E, Retail (Moederbord)
Thermaltake Toughpower (600W) (Voeding)
Zalman CNPS9700 LED (Processorkoeler)
Western Digital 500GB (Harde Schijf)
A-Data DDR2 2048MB/800dim (Rammodule)
CM 690 (Behuizing)
Samsung DVD-Writer 20x

Nou heb ik alles afgehaald en liep ik tegen een probleem aan,

1) nadat ik alles had ingebouwd en mijn Systeem wou aanzetten gingen alle koelers wel aan, m'n moederbord stond ook wel aan en zelfs mijn geluidskaart gaf wel licht.
het enige punt is dat mijn videokaart niet draait terwijl ik hem wel in een PCI-E 2.0 Slot heb en heb ook de 6Pin connector er wel in. ik heb zelfs op mijn stage de kaart in een pc gezet om te kijken of die wat deed en zelfs zonder de 6Pin connector ging die wel even draaien (paar sec) ben dus bang dat het niet aan mijn kaart licht.

Nou vraag ik mij af: waar kan het wel aan liggen???

Als er iemand is die mij verder zou kunnen helpen of misschien een paar tips heeft, alle hulp is welkom.

Bijvoorbaat dank

Laatst bewerkt:
Eerst even dit voor alle zekerheid: heb je de afstandsbusjes onder het moederbord geplaatst??

En welk geheugen heb je precies?

Eerst even dit voor alle zekerheid: heb je de afstandsbusjes onder het moederbord geplaatst??

En welk geheugen heb je precies?

ow srry heb 2048 MB A-Data DDR2/800 Dimm Retail

en jah (tenminste als afstandsbusjes soort pluggen zijn die je tussen moederbord en zijpaneel hebt)

Wanneer je zeker weet dat alles goed aangesloten is zou je bijna de voeding gaan verdenken.
Misschien op je stage de mogelijkheid om die even door te (laten) meten of een andere voeding te proberen?

Wanneer je zeker weet dat alles goed aangesloten is zou je bijna de voeding gaan verdenken.
Misschien op je stage de mogelijkheid om die even door te (laten) meten of een andere voeding te proberen?

jah, daar heb ik ook al wel aan zitten denken maar ik heb 2 x 6Pin aansluitingen en allebij doen ze het niet, maar ik kan het tenminste proberen.

trouwens misschien dat het heel dom is maar mijn moederbord heeft geen onboard videokaart en ik heb nooit eerder een pc zelf in elkaar gezet (wel oude pentium 3's maar dat is tog anders) zou het ook daar aan kunnen liggen?

toch alvast bedant voor je tip zal het zeker uitproberen.

Nee hoor, dat heeft er echt niets mee te maken.

Oke,

Trouwens misschien een beetje aan de late kant het nu pas te melden maar als ik thuis mijn Systeem aanzet dat doet de videokaart dus niks maar als ik de voeding uitschakel dan draait de koeler van me videokaart wel ineens een paar omwentelingen,

zal waarschijnlijk wel niks betekenen maar toch wil graag even alles uitsluiten,

MvG

Dat laat me nog sterker de voeding verdenken...

Wel alles op een geaard stopcontact aangesloten?

Dat laat me nog sterker de voeding verdenken...

Wel alles op een geaard stopcontact aangesloten?

ja,

alles was wel op geaard stopcontact aangesloten,
ik zal de kaart ook nog wel bij een vriend testen misschien dat ,
dat voor opheldering zal zorgen.

bedankt voor al je tips en suggesties

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan