Problemen bereikbaarheid/connectiviteit Ruckus zoneflex 7025?

Status
Niet open voor verdere reacties.

NiekvdHeuvel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2013
Hallo,

Ik zal me even voorstellen aangezien dit mij eerste post is op dit forum. Ik ben Niek van den heuvel en ben op het moment behoorlijk in de war na mijn volgende probleem:

Ik heb de opdracht gekregen om 450 Ruckus zoneflex 7025 acces points te configureren. Van het standaard 192.168.0.1 met subnet mask 255.255.255.0 Naar 192.168.x.y Waarbij x het subnet is en y het nummer van het AP. Dit met subnet mask 255.255.254.0.

Ik heb mijn netwerk kaart ingesteld zodat hij 2 ip ranges kan controleren en als hij deze vind er dus verbinding mee maakt. Alles gebeurd via een Cat5 UTP kabeltje, er kan dus altijd maar 1 netwerkverbinding tegelijk gevormd worden. Wireless staat ook uit.

Nadat ik ongeveer 5 tot 7 AP's zonder problemen heb ingesteld beginnen er zich problemen voor te doen en word de verbinding met het AP erg langzaam of kan ik helemaal niet verbinden. Ik snap niet goed hoe dit kan gebeuren. Ik heb het geprobeerd met Google chrome, internet explorer op Windows 7(64B) EN windows 8(64B). Bij beiden kan ik naar verloop van tijd gewoon geen verbinding meer maken met nieuwe AP's die ik moet instellen.

Ik dacht zelf dat mijn internet cache mischien vol liep, maar zelfs in incognito modus doet het probleem zich voor. Het vreemdste is nog wel dat een collega op windows XP met chrome, een soortgelijk probleem heeft. Echter is het bij hem genoeg om zijn netwerkkaart even uit en weer aan te zetten. Bij mij volstaat dit niet. Zelfs helemaal opnieuw opstarten volstaat niet bij mij. Wacht ik echter een dag af (dus afsluiten weg gaan van werk en thuis even de mail checken via wireless en weer afsluiten) Dan lijkt er toch iets te zijn gereset omdat ik dan weer rond de 5-7 AP's can configureren zonder problemen, waarna het probleem zich weer opnieuw voordoet.

Als ik probeer te pingen zijn de resultaten per ping ook zeer inconsistent waarbij ik soms een TO krijg of een response van tussen de <1Ms en <3000Ms+

Ik ben ten einde raad en hoop dat iemand op dit forum een idee heeft van wat er mis kan gaan?

Bij voorbaat dank,
Niek

Ipv. Uitschakelen zou je kunnen proberen om Herstellen te kiezen in het context-menu van de bedrade netwerkverbinding. Dat leegt ook de arp-cache en dns-cache.

Tijs.

Laatst bewerkt:
1/Ben je dat bij een klant aan het installeren of heb je dat als klant aangekocht bij een reseller? In het 2de geval kan de installatie misschien sneller door de reseller worden uitgevoerd?
2/Worden al die AP's in stand-alone mode gebruikt of maken die deel uit van een totaal wireless netwerk? In het 2de geval, hebben jullie dan geen FlexMaster of ZoneDirector WLAN controller in de setup?

Het is voorbereidend werk voor een hotel. Wij gaan ze daar installeren. En ze komen inderdaad aangesloten op een ZD maar omdat we werken met vooraf ingestelde ip adressen maakt dat niet veel uit voor wat ik nu aan het doen ben. Ze krijgen hun settings pas doorgepushed op hun nieuwe IP niet de default IP. Maar het gaat mij meer over het probleem dan over wat er moet gaan gebeuren. Het feit dat er een stuk of 5 probleemloos geconfigureerd kunnen worden en er daarna opeens fouten in beginnen te sluipen. Heel raar en bij meerdere pc's het geval alleen niet bij XP of in elk geval in mindere mate...

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben tijdelijk op een ander project gezet. Ik ga het aankomende week zeker proberen!
Bedankt voor alle reacties tot zo ver.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey allemaal,

Het probleem kan blijkbaar niet worden opgelost met de voorgaande oplossingen. Ik heb ze allemaal geprobeerd. Omdat de klus nu verder is geklaard zal ik dit draadje op opgelost zetten om aan te geven dat het geen actieve discussie meer is.

MvG
Niek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan