problemen bij draadloos internet, 2de notebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

sirene

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2006
help!!!

ik heb een router gekocht, en aangesloten aan mijn huis pc. via kabeltje.
ik heb draadloos mijn notebook eraan gesloten, werkte ook.
later heeft mijn moeder dezelfde notebook gekocht als mij, alleen die wil voor geen mogelijkheid een draadloos netwerk vinden, wat ik ook probeer. ik kan de fout niet vinden.
weet iemand wat ik misschien nog kan proberen???

groetjes loes

staat de draadloze netwerkkaart van jou moeder haar laptop wel aan??

thnx

hey puppie,
thnx!, ik kan nu eindelijk verbinding maken, maar nu kan ik nog niet op msn of internet. en een ipadres heb ik ook nog niet.
what to do!! ;)

groetjes loes

nadat de netwerkaart aangezet is heb je toen de computer al eens opnieuw opgestart.

uhm..

dat heb ik nu gedaan, en der veranderd ng niet zoveel. ik heb een speedtouch draadloos netwerk, en als ik op verbinding maken druk gaat ie opzoek naar een netwerkadres. en waarschijnlijk kan hij die niet vinden. want dan opeens heb ik helemaal geen verbinding meer.

Je moet dezelfde instellingen die je op jouw laptop hebt ingesteld m.b.t. encryptie, beveiliging en SSID ook instellen op de laptop van je moeder.

Kijk ook na in de router-configuratie of er misschien MAC-adres restricties zijn ingevoerd aldaar, want anders kan je moeder er waarschijnlijk ook niet op.

Succes,

Tijs.

zover ik weet is de beveiliging en ssid hetzelfde, alleen ik weet niet wat die encryptie is.volgens mij staat de router-configuratie wel goed. al weet ik dat ook niet zeker!!.this ook zo ingewikkeld...
bij de mac adres, staan alle 3 de ip adressen al ingevoerd. dus lijkt me goed.
maar bij de notebook van mun moeder wil hij de draadloos netwerk niet pakken die ik bedoel, maar pakt ie telkens de verkeerde, waarmee die geen verbinding kan krijgen.

Moet je zero-configuration afzetten en een 'standaard verbindingsprofiel' instellen in de hulpsoftware die bij de draadloze netwerkkaart geleverd is.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan