problemen bij het installeren van win 98

• Onderwerp starter Onderwerp starter U2bdg
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

U2bdg

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2003
beste mensen,

ik heb een probleem met het opnieuw installeren van win 98. op een of andere manier heeft namelijk een programmatje mijn dir-mappen beschadigd. nu voert scandisk elke keer als ik de computer opstart een routinecontrole uit. Elke keer repareert scandisk bepaalde mappen, waarvan ik niet wist dat deze bestonden. als ik +/- 30 mappen heb laten repareren, krijg ik de volgende melding dat : scandisk clusters heeft gevonden, die ooit mappen waren. deze mappen zijn hersteld. dan begint scandisk weer bij het begin en zo herhaald dit proces weer. kortom ik schiet er geen hol mee op. Ik wil dat de mappen echt hersteld worden, zodat ik verder kan gaan met de installatie van win 98.
ik gebruikt overigens voor het repareren een undo-diskette. tevens heb ik een opstartdiskette 2e editie en een cd-rom van win 98. ook zit er een setup dikkete bij.
zoals jullie al wel snappen zit ik er behoorlijk mee. help mij!

Formateer de schijf eens en probeer windows dan weer te installeren.

hoe kan ik formatteren

hoe kan ik dan formatten en wat moet dan formatteren?
de C schijf?

de c schijf moet dan geformateerd worden. Ik neem aan dat die schijf helemaal leeg mag.

Start de PC op met een W98 opstart flop en start het formateren door vanaf de a-driver het commando "format c:" uit te voeren.

of onder het opstart ctrl. ingedrukt houden en dan in het scherpje opstarten in msdos doen

Ik heb nu geprobeert de c schijf te formateren, maar hij geeft een melding dat het geen geldige opdracht is.

hoe kan ik dit probleem oplossen?
kan ik het uberhaubt zelf oplossen?

Geplaatst door U2bdg
Ik heb nu geprobeert de c schijf te formateren, maar hij geeft een melding dat het geen geldige opdracht is.

hoe kan ik dit probleem oplossen?
kan ik het uberhaubt zelf oplossen?

je kan het zeker zelf oplossen!

in het ms dos prompt format c: intypen!

dit heb ik dus gedaan, maar geeft steeds de melding.

sorry sorry! niet in het promt! in ms dos zelf!

zonder de opstartdiskette erin?
ik kom via F5 de veilige modus in, toch?

oke let op:

Pc is uit : Je doet hem aan, na het bios scherm houd je ctrl. ingedrukt tot er een menutje komt, je kan in dit menutje kiezen voor opstarten in ms dos ofzo(zoiets) die moet je kiezen, windwos start zo niet op en dan kun je format c: doen

P.s. Je moet windows er wel opnieuw opzetten en weet je hoe dat ,moet?

ja sorry, ik ben echt een leek op het gebied van computers en ms-dos

Geplaatst door U2bdg
ja sorry, ik ben echt een leek op het gebied van computers en ms-dos

geeft echt helemaal niet joh! :)

Denk je dat je windows kun installeren?

oke, met een bootdisk van windows 98 wil het ook wel www.bootdisk.com kun je er een downloaden en bij het opstarten erin stoppen dan kom je in msdos en dan format c:

Re:installeren w98

Hallo,

Als je problemen krijgt of iets niet weet kijk dan eens bij www.schoonepc.nl.
Daar staan handige tips. Misschien kun je op de computer van een kennis, vooraf bekijken wat je moet doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan