Problemen bij het maken van tombola-ticketjes!

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheFixer

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
Beste

Ik moet voor een tombola ticketjes maken, maar dit zijn er een héél deel en ze zijn allemaal hetzelfde op 1 nummertje na. Naar het verluid kan men een Word document koppelen aan een Excel document zodat je deze kan samenvoegen om af te drukken.

Mijn bedoeling is nu om in het Word document, dat je in de bijlage vindt, bij "Uw nr." op een of andere manier te kunnen linken naar het Excel bestand zodat ik deze nummers niet hoef te typen, maar dat deze automatisch juist worden afgedrukt. Dus te beginnen met 1 tot ...

Kan Dit?

Cheerz

Bijlagen

zie het voorbeeld in bijlage. het gaat met afdruk samenvoegen. je zet in de eerst rij 2x het invoegveld nummer en vanaf de tweede rij 'volgend record' en invoegveld nummer.

steven

Bijlagen

hoi Axel,

In jouw Word document staat niets. Maar Word geeft wel een melding dat ik mijn macro's moet inschakelen, maar hoe doe ik dit?

@ Arafy
Ik zou graag willen dat er al 10 nummers op die pagina staan. dus linkse kolom 1,3,5,7 en 9 en in de rechtse 2,4,6,8 en 10. Gaat dit?

Cheerz en al bedankt voor jullie hulp!

Dag Fixer,

Menu Extra-Macro-Beveiliging (op medium zetten).

Als je later het document opent krijg je de vraag Macro's inschakelen en dan zeg je ja.

Gegroet,

Axel.

@ Arafy
Ik zou graag willen dat er al 10 nummers op die pagina staan. dus linkse kolom 1,3,5,7 en 9 en in de rechtse 2,4,6,8 en 10. Gaat dit?

ja, dat gaat ook. dan moet je voor ieder invoegveld 'volgende record zetten'.

steven

Nummeren van tombolakaarten

Hallo,

ik heb een vraag ivm nummeren van tombolakaarten.

Bedoeling is dat ik 1500 tombolakaarten nummer met op elke kaart 4 nummers onder elkaar (dus 0001 - 1501 - 3001 - 4501). En dit 1500 series na elkaar.

Kan ik dit doen in excel en deze importeren in indesign.

Alvast bedankt voor jullie reactie

Dag Jonathans,

Dat kan in Excel, maar ik zou het doen in Word omdat de opmaakmogelijkheden uitgebreider zijn.

Groet,

Axel Hagg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan