problemen bij het openen van share databases

Status
Niet open voor verdere reacties.

wetzel

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2004
Ik kan sinds de overstap naar xp mijn accessbestanden niet meer delen met collega's op hetzelfde netwerk.
Als het bestand eenmaal geopend is, krijgen zij bij hetzelfde bestand de melding dat het bestand niet bestaat. Zetten ze het openen toch door, dan krijgen ze de melding dat het niet geshared geopend kan worden omdat ze daar geen rechten toe hebben, terwijl het om een groepsdirectory gaat waar we allemaal rechten in hebben. Kan iemand mij verder helpen?

Wat is het Filesystem van die Share? NTFS, FAT32, NFS of nog exotischer?

Het kan zijn (bij Novell) dat je een bestand shgareable moet maken. Dit kan door bij de properties van een bestand dat aan te geven.

Grtz,

NTFS op c: en FAT32 op d:

De bestanden staan ook allemaal in directories die geshared zijn. In de vorige versie van windows/office konden de accessbestanden ook door tig personen geopend worden zonder problemen, maar nu krijgen de gebruikers allerlei meldingen over bestanden die niet gevonden kunnen worden (terwijl het bestand uit de lijst aangeklikt wordt) en disk-errors. Heel vreemd, dus.

Staat de database op de NTFS partitie of op de FAT32 partitie. Op FAT32 kun je niet zo gek veel doen met toegangsrechten.

Ik heb niet zo gek veel ervaring met XP, maar ik zag dat je bij een share aan kon geven dat andere gebruikers de bestanden mochten wijzigebn. Voor een Multiuser Access DB is dit vereist.

Zijn de andere werkstations ook XP?

Grtz,

De databases staan op het netwerk, en de gebruikers hebben allemaal XP. Maar het probleem is nu opgelost door de installatie van servicepacks van Novell.

Bedankt voor de reacties.

Dan was het dus waarschijnlijk NFS en stond het bestand niet shareable op het netwerk. Het kan dus onmogelijk gelegen hebben aan de upgrade naar XP.

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan