problemen bij het opstarten van XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

marleen40

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2005
ik heb van de week 2x me pc geformateerd omdat ik steeds bij opstarten een zwart scherm krijgt met daarop dat er iets is veranderd in de hardware of software, door een stroomstoring of de pc aan en uit is gegaan. Maar het rare is als dat gebeurt spring bij beelscherm zeg maar op standby...
Kan stysteemherstel doen enz.
veilige modus of normaal scherm opstarten (die staat al geselecteerd) en dat duurt ong 17 sec. spring bij beelscherm weer op het groene lampje en krijg ik het windows scherm weer te zien,,,
Nu heb ik al 2x geformateerd (alleen de c schijf dan waar xp op staat) maar blijf het probleem houden.
Diversen mense zeggen dan dat het aan me videokaart ligt er zit een Nividia geforce4 MX 440-SE (64mb) in
ik heb de update al opgehaald maar daar ligt het niet aan bij blijft het doen.....misschien dat ik ergens kan zien wat de conflicten zijn
Wie kan mij helpen please, ben teneinde raad

gr. marleen:confused: :confused:

Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
Service Pack Service Pack 2
CPU Type AMD Athlon XP, 2000 MHz (15 x 133) 2400+

Klinkt als een hardware probleem ja.... Na 2x formatteren lijkt het me niet erg waarschijnlijk dat het nog een software confilct is.

Je zegt dat je scherm op zwart gaat, maar is dat alleen je scherm of stopt de hele pc ermee?
Ik kan zo snel even 2 oorzaken verzinnen:
1.) je videokaart is inderdaad kapot
2.) heb je onlangs nog onderdelen in de systeemkast vervangen/toegevoegd? Misschien is dat net iets teveel van het goede en trekt de voeding het gewoon niet meer, waardoor (delen van) het systeem gewoon niet genoeg stroom krijgen en ermee stoppen.

Ik zou het eerst maar eens op de videokaart gooien. Probeer ergens een andere kaart te regelen en kijk wat er gebeurt als je die installeert

Geplaatst door madmuppet
Klinkt als een hardware probleem ja.... Na 2x formatteren lijkt het me niet erg waarschijnlijk dat het nog een software confilct is.

Je zegt dat je scherm op zwart gaat, maar is dat alleen je scherm of stopt de hele pc ermee?
Ik kan zo snel even 2 oorzaken verzinnen:
1.) je videokaart is inderdaad kapot
2.) heb je onlangs nog onderdelen in de systeemkast vervangen/toegevoegd? Misschien is dat net iets teveel van het goede en trekt de voeding het gewoon niet meer, waardoor (delen van) het systeem gewoon niet genoeg stroom krijgen en ermee stoppen.

Ik zou het eerst maar eens op de videokaart gooien. Probeer ergens een andere kaart te regelen en kijk wat er gebeurt als je die installeert

nee mijn pc stopt er niet mee...kom daar gewoon weer in windows en kan van alles doen......
maar als mij kaart zeg maar kapot zou zijn dat zou ik het toch wel merken ook met games.....:o

Probeer ook even de andere vragen van madmuppet te beantwoorden. Dat helpt ons iets verder op weg.

Om even goed de situatie te begrijpen:
Wanneer gaat hij precies op zwart?
Start hij soms door of start hij altijd door en gaat er dan pas uit?
Zie je bij dat zwart ook een streepje flikkeren?
Zoals je het beschrijft gaat het beeldscherm in de stand by modus.
Blijven de ventilatoren (kast; bord en evt vid kaart) gewoon draaien? dit kan je het beste controleren door de zijkant van de kast er even af te halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan