Problemen bij installatie Windows XP SP3

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb alle drie die bestanden op een usb gezet en op "F6" gedrukt, nadien op "S" maar er werd niets geladen uit het A: station, ik ook niets kiezen.

Ik heb mijn pc ook even opengedaan en de hdd van losgekoppeld (om te kunnen antwoorden op ReneDerks). Wat voor soort aansluiting het is zie ik niet meteen maar ik heb enkele foto's getrokken:

HDD: http://img526.imageshack.us/img526/2932/img1026ng.jpg
Connector: http://imageshack.us/a/img703/4723/img1027kd.jpg
Plaats van connector op moederbord: http://imageshack.us/a/img546/9664/img1028lc.jpg

Dat is een IDE aansluiting.

Maar je hebt niet de beschikking over een floppy drive ?
Want dan zou ik het eerlijk gezegd niet weten, de slipstream zou wel moeten werken, maar misschien dat ze in een verkeerd mapje staan op de cd...

Als ik op de cd zoek naar alle .inf bestanden, zitten deze in het mapje "1386".
Zoek ik naar "iteatapi", dan bevinden er zich drie bestanden met deze naam in de map 1386/NLDRV/001

Een floppy drive heb ik niet, maar ik heb het station van mijn usb stick verandert van H: naar A: en wordt nu gezien als floppy niet?

Je kan wel een drive letter toewijzen, maar een floppy gebruikt eenmaal een andere controller dan een usb schijf.
Dus dat is lood om oud ijzer, gaat niet lukken.

Kijk eens op deze pagina, wellicht word je daar wijzer van.
Daar wordt ook nLite gebruikt, misschien dat je er zo achterkomt wat er fout gaat.

Ik heb die pagina al eens gevolgd, heb het nu nog eens gedaan (met die eene driver van je dropbox). En als ik zeg dat hij moet opstarten vanaf mijn DVD speler, komt er op een gegeven moment te staan "Press any key to boot from CD.". En zoals ik altijd doe, druk ik op een toets maar dan valt hij uit en start hij weer opnieuw van vooraf aan. Enzoverder enzovoort ...

Ik heb er eens voor gekozen om vanuit Windows de CD te openen (autorun) en daar heb ik "install" gekozen, en dan werkt het denk ik wel. De installatie vlot, tot op het moment dat de installatie zegt dat ik een OS installeer op een partitie die al in gebruik is. Ik kan deze niet verwijderen (door ok D te drukken) want dan zouden er bestanden nodig voor de installatie verwijderd worden.

Wat doe ik best?

(ik voel dat we er bijna zijn :) )

Ik heb mijn pc ook even opengedaan en de hdd van losgekoppeld
Je hebt dus in ieder geval zeker een IDE disk. Dus hoef je ook nergens in het BIOS te zoeken naar SATA/IDE instellingen. Wel raar dat de controller niet zo herkend wordt. Begin me dan toch af te vragen of dat dat wel het probleem is.

Ik ben er in geslaagd om de nieuwe Windows XP SP3 succesvol op een nieuwe partitie te installeren [E:].
Kan ik nu de [C:] formateren en bij de [E:] aansluiten?

Hoi,

0x0000007b suggereert dat er iets aan de hand kan zijn met de stuurprogramma's van de harde schijf controller, misschien is het gebruikte stuurprogramma niet de juiste.
Er worden nog wel andere oorzaken vermeld, zoals een virus die zich heeft genesteld in de opstartsector, maar dit lijkt me onwaarschijnlijk.
Kom je wel in Windows?
Dan zou je in apparaatbeheer het stuurprogramma voor de harde schijf controller nogmaals kunnen installeren.
Ook zou je van de site van Abit alle benodigde stuurprogramma's voor dit moederboard moeten downloaden en installeren.

Lees ook eens even dit artikel van MICROSOFT eens over deze foutmelding.
Daar staan ook evt. oplossingen

Verder dan het beeld van de link in mijn vorige post kom ik niet, nadien komt de blue screen error in beeld. Maar ik wil benadrukken dat de installatie van Windows wel degelijk gelukt is, dus alle drivers moeten correct geïntegreerd zijn.

Een virus is het ook niet want heb hem al twee maal laten scannen met een verschillende virusscanner vanop een CD.

Hoi,

Wat je nog zou kunnen proberen is Windows in veilige modus op te starten, als je dan wél in Windows kunt komen zou je op de manier die ik in post #30 heb uitgelegd de drivers alsnog moeten kunnen installeren, dus via apparaatbeheer.

Ook heb ik een jongere versie drivers gevonden - geen idee of dat het probleem oplost, maar niet schieten is altijd mis...;)
Als je naar DEZE site gaat, kun je alle beschikbare drivers voor een ABIT IB9 moederboard downloaden.
Je moet dan - voor de zoveelste keer - weer een setup cd branden met de jongste drivers.
Als je het Device Driver History doorleest, zie je dat vanaf versie 1.3.2.4 de maxtor HDD beter gedetecteerd wordt, je hebt nu versie 1.3.2.0 geslipstreamed...

Ik heb ze ook even voor het gemak in mijn DROPBOX gezet, je moet de ite_sata_v120 map hebben. ( RECHTSKLIKKEN>DOWNLOAD)
Succes maar weer!!!:thumb:

Oei, dit was ik nog vergeten te vermelden:

Wanneer ik hem (via F8) in safe mode liet opstarten toonde hij deze foutmelding:
0x0000007B (0xf789e524, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)

En ik dacht dat ik een IB8 moederbord had? en het probleem is dat ik niet meer in windows geraak dus ik kan ook geen schijfjes meer slipstreamen, want mijn laptop is Mac OSX...

Hoi,

Volgens jezelf is het toch een IB9 moederboard, je hebt de systeem specs met ons gedeeld in je eerste post.

Hoe heb je eerder dan de cd-tjes gebrand?

Ahja IB9, ik was verward met de 8 van ICH8. Excuses.

Voorheen brand ik op de pc zelf met nLite omdat ik toen nog in Windows geraakte, nu niet meer uiteraard.
Of moet dit gwn op een schijfje gebrand worden zonder nLite? Want zoals eerder gezegd, heb ik windows kunnen installeren, het start alleen niet op.

Als je de beschikking hebt over een floppy drive kun je de drivers 'aanwijzen' tijdens de setup (F6).
Ik twijfel er aan of Windows XP op een andere manier de drivers kan inladen, een floppy drive kost niet zo heel veel, en misschien kan je er ééntje lenen van iemand?

Geen floppy voorhanden.. Ik zal proberen via windows met vmware op mijn laptop nLite te zetten en zo de driver te slipstreamen. Op dezelfde methode als anders? Single driver selecteren en dan .inf bestand aanduiden?

Is het mogelijk om aan een al geslipstreamde schijf nog een driver toe te voegen? Want ik zou dan die gedownloade versie gebruiken aangezien deze succesvol de installatie doorliep

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja, dat zou moeten werken, ikzelf heb niet zoveel ervaring met Nlite, dus daar kan ik je ook niet zoveel mee helpen.
Als het al gelukt is om Windows te installeren, ben je in ieder geval al goed op weg, en pakt hij de drivers, anders zou je dezelfde foutmelding krijgen als in de eerste poging.
Met deze nieuwe drivers moet het gewoon lukken, je hebt er tenslotte genoeg moeite voor gedaan.:D

JAAAAAAAA!!!!

Het is allemaal gelukt! :D

Dank u wel voor al het geduld en alle deskundige hulp Rickvi68!! Bij deze geef ik u een virtuele lek!

Laatst bewerkt:
Nou, weet niet of ik met die 'lek' blij moet zijn...;)
Maar, graag gedaan!!:thumb:

EDIT: Mag je de vraag op OPGELOST zetten, bovenaan.
Opgelost.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan