Problemen bij installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

psnyders

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2001
Hoi,

Ik wil W 2000 ME installeren maar als ik de cd erin prop geeft ie aan dat er iets op de pC geinstalleerd is waar W 2000 mE niet mee kan werken.
Moet ik nu echt helemaal rebooten??

Grz,........buffel

ps ik heb W 98 op de PC staan misschien dat dat het euvel is en ik gewoon alles eraf moet smijten maar dan is de vraag er nog pakt W 2000 ME ook al mijn randapparatuur?????????

Laatst bewerkt:
Win 2000 ME ,bestaat die dan? ik ken wel win2000 en win ME en win98 en win 95 en win 3.11 enzo

Nee die ken ik ook niet, is dat een combinatie tussen win 2000 en ME? Bestaat er dan ook MEXP

Je kan de hardeschijf formateren.
windows 2000 ME bestaat niet.
Tis of Windows 2000 of Windows ME.
Dus welke van de twee heb je?
Geef eens wat meer gegevens van je pc/randapparatuur.

Psnyders, graag op het forum reageren.
In m'n mail;
Nou het blijkt dus gewoon W ME te zijn.
Sorry voor de spraakverwarring.

Ik heb verder een printer HP 670C
Een Webcam Philips
Een brander Liteon 48x12x48
Een cd rom 52X
een scannerCanon

Ik ben bang dat alles niet geinstalleerd zal worden zoals bv de monitor en of de videokaart of zal W ME dit zelf vinden?
Verder wilde ik eerst de PC zelf laten upgraden naar ME maar ik krijg een foutmelding die zegt:Er is een besturingssysteem op je PC geinstalleerd dat niet door de setup van ME kan worden bijgewerkt

Grz,............Piet

P.s. ik heb er alleen W98 opstaan en heb geen bootdiskette van ME.
Ik heb dus alvast wel in de BIOS veranderd dat de PC eerst moet booten van diskette en dan als tie niets vind van cd rom,omdat ik dan eerts ga opstarten met diskette ( W98) en dan booten met cd en ME er dan op wil zetten.
Je moet ff je videokaart type/model weten.
Voor je cd-rom en brander heb je geen (extra)drivers nodig.
Je moet alleen brandsoftware(Nero bijvoorbeeld) installeren om te kunnen branden.

Hier kan je windows ME bootdisk downloaden.
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

Waarom wil je eigenlijk naar Windows ME overstappen?

W ME

Ik wil graag over naar W ME omdat dat volgens velen veel stabieler draait en wel 256 MB werkgeheugen aankan en W 98 NIET
Van de videokaart heb ik wel een cd dus dat zou ook goed moeten komen dan??

Grz,..............Piet

in dit microsoft artikel hebben ze het over een maximum van 512 mb (http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=253912). Windows 98 moet gewoon 256 mb aankunnen. Heb dat op een computer boven ook gewoon draaien.

Windows ME is meestal wat onstabieler dan windows 98, dus zo gewoon bij windows 98 blijven.

Maak anders een dual boot aan en test ME voor een tijdje.

[mod edit]

ff topic titel aangepast, die "oude" was verwarrend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan