Problemen bij opnemen van geluiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrEddie

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2005
Dag beste mensen!

Ik heb sinds een tijdje problemen bij het opnemen van geluiden. In de opnamen klinkt een gigantische echo en het geluid is vervormd. Bij het opnemen (ik maak voornamelijk gebruik van Cool Edit Pro) worden de eerste 4 seconden opgenomen, waarna op de een of andere manier de amplitudes van zowel het linker als het rechter kanaal inzakken en de echo erdoorheen komt zetten.

Ook in het menu van de opnameregeling kan ik slechts het volume van de opnameregeling bepalen. Onder de kopjes cd-speler, line in 1 or 2, microfoon en stereo-mix kan ik bij geen enkele optie selecteren of ik het geluid wil dempen of niet. De opties voor het volume harder en zachter blijven grijs, waardoor ik deze niet kan veranderen. Aan de digital input kan ik zelfs helemaal niets veranderen (ook het hokje dempen kan niet aangevinkt worden)
In de geadvanceerde opties kan ook niet veranderd worden.

De normale output (afspelen van muziek) klinkt wel goed. Zodra ik echter Cool Edit laat meelopen om de muziek op te nemen en ik speel het daarna af, klinkt de opname ook vervormd en alsof je in een grote hal staat.

De vervorming ligt niet aan de instellingen van Cool Edit, aangezien Creative MediaSource en zelfs de standaard geluidsrecorder van Windows XP hetzelfde probleem geven.

Kent iemand het probleem, en nog beter, is er misschien iemand die een oplossing weet?
Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan