Problemen bij opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter TBA
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TBA

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2009
Hallo iedereen,

Omdat ik de traagheid van Vista op mijn laptop zat was heb ik besloten XP er op te gooien, gewoon geïnstalleerd met de cd erin, en niet eerst Vista verwijderd... Wat achteraf heel erg dom geweest is, natuurlijk.

XP deed het natuurlijk niet, dus heb ik het nog een keertje via de XP-cd geïnstalleerd in een andere folder op mijn laptop. Bij het opstarten kon ik nu kiezen tussen twee Windows XP's, dus ik dacht gewoon weer 'opnieuw' te kunnen beginnen en heb mijn schijf geformatteerd, en in twee partities verdeeld. Eentje van 10gb, waarop ik XP nóg een keer installeerde, en eentje van 100gb, waarop de rest van de programma's kon.

Deze XP deed het gewoon prima, ik kon alleen nog niet op internet komen, maar dat zal wel met drivers e.d. te maken hebben.

Hoe dan ook, bij het opstarten komt er nog steeds in beeld in het 'menu' waarin je het besturingssysteem selecteert, de keuze uit 3x windows XP (ws. omdat ik het 3x heb geïnstalleerd :p). Twee ervan doen het uiteraard niet, omdat ik de schijf geformatteerd heb, maar het blijft wel vervelend omdat ik dacht dat ik mijn laptop eindelijk 'schoon' had.

De laptop is een Packard Bell, en helaas doet de 'F10' functie het niet meer, zal wel iets met al mijn gedoe te maken hebben :o

Als ik dit vooraf had geweten had ik ws. de traagheid van Vista voor lief genomen, maar hoe dan ook zit ik nu met een aantal vragen:
- hoe verwijder ik de 3 'Windows XPs' die nu in het bootmenu staan?
- Hoe zorg ik ervoor dat ik de juiste drivers uiteindelijk er weer op zet?

Alvast bedankt.

Voor die drivers weet ik even niets. M.b.t. die 2 ingangen in je start-menu:

Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl
Tabblad Geavanceerd
Knop Instellingen in paragraaf Opstart- en herstelinstellingen
Knop Bewerken
Haal de regels weg onder [Operating Systems] die nu niet werken.
Sluit af met het rode kruisje, en kies daar voor Opslaan.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Vwb de drivers: ik hoop dat alle XP drivers voor de hardware uberhaupt bestaan; Packard Bell levert alleen 'off-the-shelf' systemen en aangezien het een Vista systeem was, weet ik niet of ze voor elk onderdeel ook XP drivers hebben gemaakt. De beste plek om ernaar te zoeken is de website van Packard bell. Mocht dit niet baten, dan zou je nog via PC Wizard of RadarSync erachter kunnen komen welke hardware je exact aan boord hebt, en dan via de website van de fabrikanten de drivers zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan