problemen bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

voske4000

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2009
ik heb het probleem dat ik niet voorbij het aanmeld scherm van windows geraak.
mijn laptop is een HP EliteBook 8730w

ik krijg steeds een scherm "updates configureren: fase 1 op 3: 0%" waarbij zowel percentage als de fase niet omhoog gaat voor zo'n 2 minuten en dan start de laptop zelf opnieuw op en herhaalt did constant.
laatste keren toonde hij zelfs de updates niet maar liet gwn enkele minuten lang "een ogenblik geduld" zien.

ik heb mijn laptop hoognodig voor school en zou liever geen HP recovery gebruiken (een vraag over deze: verwijderd dit alles van de harde schijf?)

als er iemand iets weet over hoe ik dit kan oplossen zou ik een antwoord ten zeerste apprecieren.

alvast bedankt

De recovery overschrijft bij mijn MSI alleen de systeempartitie (C). De extra datapartitie (D) blijft bestaan. Aangezien de meeste mensen hun documenten etc. bewaren in de normale Windows mappen ben je die inderdaad kwijt tenzij je een backup maakt.
Kan je doormiddel van F8 in de veilige modus komen ?

veilige modus heb ik al eens geprobeerd maar daarbij kon ik niet inloggen
maar nu kan ik zelfs dat niet meer activeren

Misbruik gemeld;)

Als je een Windows cd/dvd hebt, kan je proberen of je een reparatie kan doen van het systeem of dat je via de windows herstel console je notebook terugzet naar een eerder aangemaakt punt.

dat van die windows herstel console ken ik niets van

ik ben niet de slimste op het vlak van pc's en hun mogelijkheden

Als je een Windows cd/dvd hebt (origineel of niet maakt niet uit), kan je vanaf die cd opstarten. Zo niet dan ligt dit vaak aan de "boot priority" instellingen in de BIOS.

Wanneer je verder gaat worden eerst de Windows bestanden uitgepakt vanaf de cd/dvd, daarna krijg je de optie om Windows te installeren maar ook te repareren ("R" optie). Dan worden de systeembestanden van Windows weer hersteld in oorspronkelijke staat.

Maar als je je hier niet comfortabel bij voelt is het wellicht verstandig om iemand met meer kennis uit de buurt te raadplegen of langs een computerwinkel te gaan.

ik heb af en toe de kans gehad om een opstartherstel aan te vragen maar als ik dit doe dan zegt hij mij dat er geen problemen zijn gevonden.

ook heb ik de cd geprobeerd maar dan vraag hij mij om vista opnieuw te installeren, verlies ik hier dan dingen bij?

Laatst bewerkt:
ik windows vista compleet opnieuw geinstalleerd en alles werkt nu zoals het hoort (zo'n cd waarvan ik kan opstarten heb ik blijkbaar niet)

ik ben geen bestanden kwijt maar met wel alle programmas opnieuw installeren, kheb dus nog wel een tijdje werk :D

bedankt maniac :)

Ok dat is dan mooi meegenomen. Heb je Vista nu via de HP recovery teruggezet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan