Problemen bij Opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

RFGFotografie

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2013
Beste,

Hierbij open ik een nieuwe topic met weer een probleem.

Probleem begon op vrijdag. En sindsdien lijkt het met de dag erger te worden.
Ik laat mijn pc vrijdag naar de reparateur brengen, maar ik ben benieuwd, of ik hier al wat hulp kan krijgen.

Bij het opstarten van mijn computer, hoor ik direct een piep geluid, zoiets continu alsof je een toets op je toetsenbord (terwijl je dat dus niet kan doen bij bijvoorbeeld het opstarten of zo) aan t indrukken ben. Terwijl dat dus niet zo is.

Misschien niet de slimste zet. Maar meestal daarna druk ik dan gewoon op de reboot (of hoe je dat knoppie ook noemt naast die grote knop waarmee je de pc aan/uit zet in. Want in meeste gevallen althans als mijn pc vastloopt of vaag doet helpt dit. Maar in dit geval niet.

Vrijdag, eerste keer, helpte het wel. Maar zaterdag ineens kreeg ik een soort waarschuwing bij het eerste wat ik zag : Warning....Bla bla bla Overlocked...System settings are changed to basic of zo...
Nadat ik dan weer die knop indrukte was dat weg. Maar zondag kwam het weer. En vandaag moest ik de pc tot wel 50 keer opnieuw opstarten voor ik EINDELIJK gewoon weer op de computer kon gaan.

Echter, met de dag die progresseert, wordt de computer ook steeds trager. Ik kan al niet meer gamen, zo extreem is het ondertussen. En ik kan net aan nog dit bericht schrijven in Google Chrome zonder dat t me echt doet exploderen van frustratie om hoe traag dat ding geworden is (Dag 1 was die giga snel, dag 2 ook na alles wat ik nu nog heb geinstralleerd te hebben, maar sinds dat gezeik dus startte rondom dat mijn Windows 7 niet legitiem gaat t enorm achteruit met de PC. En ja, ik ben verslaafd en kan niet zonder dus.

Iemand bekend wat het ongeveer kan zijn? Als ik de pc dus opstuur na de reparateur (laten we uitgaan van een normale prijs, meestal betaal ik 60 euro per uur aan werk) hoe hoog zullen de kosten dan wel niet worden en wat zal er allemaal wel niet vervangen worden?

Alvast bedankt. Sorry dat ik het niet beter kan uitleggen.

M.v.g. RFGFotografie

Zonder de specs van je pc kan ik niet heel veel. Dit kan vanalles zijn, maar ik denk dat dit vooral software matig is. Heb je een legale windows? Zijn er onderdelen in je pc unstable overclocked?

De pc weergeeft dat mijn Windows 7 niet legaal is, maar dat is die juist wel. (In een andere topic al besproken over dit probleem).
Hoe kun je zien of onderdelen in de pc unstable overclocked zijn?

Systemsettings (ff snel systemrequirementslab gebruikt):

CPU
You Have: Pentium(R) Dual-Core CPU E5200 @ 2.50GHz

CPU Speed
You Have: 2.5 GHz

RAM
You Have: 2.1 GB

OS
You Have: Microsoft Windows 7 Professional Edition Service Pack 1 (build 7601), 64-bit

Video Card
You Have: AMD Radeon HD 6800 Series
Pixel Shader version 5.0
Dedicated Video RAM 1.0 GB

Sound Card
You Have: AMD High Definition Audio Device

Free Disk Space
You Have: 1.0 TB

lijk me dat je bios instellingen van streek zijn.
kan zijn door een lege batterij of eens sluiting gehad.
normaal kan je als je er wat van weet zelf de instellingen terug zetten op normale waarden.
mocht het echt de batterij zijn dan dien je dit elke keer weer te doen.
maar zo als gezegt geef je weinig info over je moederbord.

"Overlocked...System settings are changed to basic"

Dat kan er op wijzen dat je voeding niet correct functioneert. Wellicht fluctueert de spanning waardoor het systeem onstabiel word.
Anderzijds kan het trager/onstabiel worden van een pc ook veroorzaakt worden door malware, maar meestal geeft dit geen hardware "falen".

groet,

Mike

"Overlocked...System settings are changed to basic"
Sommige moederborden (ik dacht o.a. Asus - safeboot?) geven een soortgelijke melding als je tijdens de POST nogmaals op reset drukt. Dit is zodat je bij onjuiste instellingen v.w.b. overclocken wel gewoon in het BIOS kan. In dat geval heeft TS's probleem dus niets met overclocken, BIOS problemen of aanverwante zaken te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan