problemen bij printen

• Onderwerp starter Onderwerp starter rma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rma

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2005
Ik heb sinds 3 dagen Casema als provider en sinds 2 dagen problemen met printen.

Eerst kreeg ik een melding van Microsoft dat er een fout zat in mijn software, die ik negeerde want ik heb originele software van 3 jaar oud.

Toen begonnen de problemen en nu kan ik niet meer printen, ik krijg als meldeing: Unable to communicate with device.

Ik heb een fax/printer van Canon, Multipass C-80

gaarne hulp gevr,

gr. Rob

waar je mee zou kunnen beginnen is om een systeemherstel te doen. werkt dat niet dan bij apparaatbeheer kijken of er een uitroep- of vraagteken bij de printer staat. Zo ja, probeer het stuurprogramma opnieuw te installeren. lukt het allemaal niet, verwijder dan alle software dat te maken heeft met de printer (inclusief stuurprogramma's) en verwijder ook bij apparaatbeheer de printer. zet de pc uit en haal tenslotte de printer los van de pc. Start de pc opnieuw op zonder printer en sluit opnieuw af. Verbind de kabel van de printer weer met de pc en start de pc op en doorloop de wizard nieuwe hardware. wellicht lukt het dan wel.

Laatst bewerkt:
bij canon moet je 9 van de 10 keer eerst de cd laden en de printer pas aansluiten als daarom gevraagd wordt ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan