Problemen bij weergave in Internet Explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gwenniejjj

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2011
Beste websitebouwers,

Ik heb een website gemaakt:

http://www.oceanentertainment.nl/testschuim

Nu gaat die in Internet Explorer (vanaf nu IE) raar doen.

Bij mij in IE geeft hij dus de navigatie balk wel weer maar het deel wat hij zou moeten uitklappen (bij mogelijkheden en tarieven) geeft hij dus niet weer.

De rest is in mijn IE zichtbaar..

Nu is dat bij mijn collega een ander verhaal.
Die Krijg een zwarte website met alleen de tekst van de home pagina en 1 navigatie knop
Schuim.jpg

Maar als hij dan bij extra zijn compatibiliteitsweergave aanzet doet hij het weer wel..

Wat kan ik hier aan doen en dit probleem dus oplossen?
Zodat hij in elke browser het doet?

vriendelijke groeten,

Gwen

Hoi Gwen,
Ik ben bang dat het programma waarmee je het menu gemaakt hebt, je een kunstje heeft geschonken dat niet werkt.
Binnen de links van het menu zitten de submenu-items verpakt in <div>'s.
Maar binnen links <a> mogen helemaal geen <div>'s zitten!
  • De w3c html-validator slaat hier niet op aan, waarschijnlijk omdat de pagina als html-5 gepresenteerd wordt, en de validator nog enigszins experimenteel is voor html-5.
  • Maar zet je de html-validator op xhtml-strict, dan komen deze fouten er meteen uitrollen.
  • Ook html-Tidy in Firefox begint te mopperen op die div's.
Via Google kwam ik er achter dat andere sites die met deze <meta name="generator" content="0.8.756.98"/> zijn gemaakt, aan precies dezelfde kwaal lijden(bv. deze en deze). En die hebben ook allemaal het "musemenu".

IE7 struikelt bij mij niet over het testschuim, die komt gewoon goed tevoorschijn. Daarom zal IE8 in compatibiliteitsweergave het ook doen.

Het menu heeft er kennelijk geen rekening mee gehouden dat er latere versies van browsers kwamen die de ongeldige code niet pikken, resp. daar geen oplossing voor hebben in hun interne foutafhandeling.

Of er in dit menu en de bijbehorende javascripts iets aan te doen valt, weet ik niet.
Maar zo'n menu kan het ook heel goed zonder javascripts af (wat het script zou moeten doen, kom ik ook niet achter; als "mooi uitrollen" de bedoeling is, dan werkt dat niet).
Het beste lijkt me om er een gewoon css-uitklapmenu van het maken: die doen het zonder verdere toestanden vanaf IE7, en ook in alle andere browsers.

O ja, als workaround zou je kunnen proberen of je IE8 kunt forceren om altijd in de compatibiliteitsmode te gaan, door in de <head> te zetten:
HTML:
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=EmulateIE7">
Sorry dat ik geen leuker bericht heb. ;)
Maar misschien is er iemand in de zaal die weet of er een update van het musemenu in omloop is, die alles kan oplossen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Hoi Gwen,
Ik ben bang dat het programma waarmee je het menu gemaakt hebt, je een kunstje heeft geschonken dat niet werkt.
Binnen de links van het menu zitten de submenu-items verpakt in <div>'s.
Maar binnen links <a> mogen helemaal geen <div>'s zitten!

Eén van de nieuwigheden van HTML5 nu juist dat je wel links om blok elementen mag leggen, dus ook om divs (neem ik tenminste aan, dat zou geen logische uitzondering zijn).
http://html5doctor.com/block-level-links-in-html-5/

Ach zo, die wist ik niet. :o
Blijft over dat IE8 op dit punt nog onvoldoende html5 ondersteunt?
Ergo: toch maar een Suckerfish-menu, als die <meta> niet werkt?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan