Problemen DNS configuratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

GroonX

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jul 2008
He

Ik heb namelijk last van hetzelfde probleem, maar heb geen norton ofzo :S
Pas wou ik op internet op mn kamer met de draadloze verbinding van mn huisgenoten (die het al een jaar normaal doet), maar kreeg dus precies diezelfde melding:

''Er is een probleem met de DNS cofiguratie
De bekende host www.microsoft.com is niet gevonden. Mogelijk is de server niet actief''

Sindsdien, heeft hij het niet meer gedaan. Ik kan ook niet bij het modem dus kan hem ook niet resetten :s Maar hij maakt dan wel gewoon verbinding met het modem en volgens een programma van Acer 'Acer eNet Management' heb ik ook verbinding tot internet. Maar dat heb ik dus niet. En hij maakt bij mij ook gewoon verbinding met het modem en alleen lokaal.

Nu heb ik vakantie en ging ik naar ouderlijk huis (modem op mn kamer bij huisgenoten deed het al een week niet). Hier deed internet het gewoon bij onze vaste computer en soms ook gewoon bij mn laptop. Maar soms wanneer ik verbinding probeer te maken krijg ik weer precies dezelfde mededeling.
Zojuist weer, er zat iemand op onze vaste computer MET internet, ik zet mn laptop aan en probeer verbinding te maken en ik krijg deze foutmelding en internet doet het niet. Bij onze vaste computer gebeurt precies hetzelfde en kan dus ook niet meer op internet.
Ik denk dus dat het iets met mijn laptop te maken heeft, maar wat?!!
Ik startte mn laptop opnieuw op en toen deed internet het weer...

Maar ik snap er niets van kan iemand me helpen?

Ik heb mijn prnt screen toegevoegd van ipconfig all

Bijlagen

• ipconfig1.jpg
    ipconfig1.jpg
    51,9 KB · Weergaven: 78
  • ipconfig2.jpg
    ipconfig2.jpg
    35,3 KB · Weergaven: 62
  • ipconfig all2.jpg
    ipconfig all2.jpg
    76 KB · Weergaven: 79
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb je vraag even een eigen plaats gegeven. Het is niet de bedoeling dat je in de vraag van iemand anders over je eigen probleem begint.

Hoe zit je netwerk in elkaar?

Meerdere PC's verbonden met een router, router verbonden met een modem?

Wat me wat dwars zit is dat je DNS-server IP adres verwijst naar je router. Normaal gezien komt je DNS via de provider. Heb je dit misschien anders geconfigureerd?

groeten,

Webster18

Hier thuis hebben we een router waar een pc met kabel aan vast zit en ik verbind met mn laptop draadloos met die router.
Op mn kamer hebben we een router waar 2 pc's boven mij mee verbinden, weet niet draadloos of met kabel, maar ik iig dan ook nog met diezelfde router, maar dan draadloos.

Ja met die instellingen, ik zou het echt niet weten. Misschien dat ik iets op mn laptop heb ingesteld, maar zou het echt niet weten.. Ik ben sowieso niet aan instellingen van routers geweest. Thuis deed de router het gewoon altijd alleen nu plotseling sinds pas heb ik last van dit probleem. En die router op mn kamer kan ik eens niet instellen, ik zelf heb het wachtwoord niet.

Ben wel pas een keer met een ipv6 tunnel bezig voor downloaden van nieuwsgroepen, maar is me nooit helemaal gelukt en ben er toen ook mee gestopt.

Kan je eens kijken wat er in je localhost file staat. Je vindt deze file onder

C:/Windows/System32/Drivers/Etc

Open de file HOST (er staat normaal geen extentie bij) met notepad.

Eventueel voeg je de file toe aan de post.

groeten,

Webster18

Sorry, de file heet HOSTS (iets te snel getyped)

Laatst bewerkt door een moderator:
"# Copyright (c) 1993-2006 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host

127.0.0.1 localhost
::1 localhost"

Dit is heel het bestandje...

probleem

Hallo,

Ik heb ook zo,n probleem mijn internet doet het niet soms wel er staat de bekende host
www microsoft server niet actief wat moet ik doen
graag goed uitleggen ik weet niet echt veel van pc

groetjes,

Dounia

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan