Problemen documenten openen in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

starbird

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2007
Berichten
5
Sedert eergisteren heb ik opeens een probleem met Word gekregen. Ik kan via Bestand opeens geen mappen of documenten meer openen, althans zelden nog maar.
Ook het opslaan van een document gebeurt niet of duurt ontzettend lang. Ik heb juist veel verwijderd in Word dus n.m.m. is er genoeg schijfruimte. Ik kan wel via de Windows Verkenner documenten of mappen openen, dat is geen probleem. Wie kan mij helpen, want ik weet me geen raad meer. Heb al van alles geprobeerd, begrijp er niets van. Hoe kan zoiets nu opeens optreden? Hoop op een spoedig antwoord, bij voorbaat dank en met groeties
 
Als je zeker bent dat je genoeg schijfruimte hebt zoals als je vermelde, zou ik gewoon Microsoft Office verwijderen en terug installeren. Misschien dat dat een oplossing is. Zoniet laat het ons weten!
 
Microsoft Office verwijderen?

Als je zeker bent dat je genoeg schijfruimte hebt zoals als je vermelde, zou ik gewoon Microsoft Office verwijderen en terug installeren. Misschien dat dat een oplossing is. Zoniet laat het ons weten!

O jee, hoe doe ik dat? Bah, wat eng, straks gaat het helemaal mis.
En hoe kan ik nu precies zien hoeveel schijfruimte ik nog heb? Ik he je toch al aardig wat verwijderd in Word, waar kan ik precies zie hoeveel schijfruimte ik dan nog heb? Volgens mij moet ik toch genoeg hebben. Ja, ik ben niet zo technisch ingesteld met de computer, dus mijn vragen lijken waarschijnlijk wel wat dom helaas. Alvast maar weer dank voor de hulp!
 
Schijfruimte

Hallo Duckness, ik heb nog even gekeken onder Computerbeheer en dit staat er betreffende mijn schijfcapaciteit:

Acer C nog 18,23 GB vrij (is 69 %)
Acer D nog 25,84 GB vrij( is 97%)
PQ service nog 1,62 GB vrij (is 55%) (weet wel niet wat PQ service is?

Maar ik zou niet weten hoe ik jouw adbvies moet uitvoeren, hoor
 
Geen gebrek aan schijfruimte dus, da's mooi.

Eerst even een paar vragen voor de duidelijkheid:

Wat heb je precies "in Word" verwijderd? Of bedoel je dat je veel .doc bestanden hebt verwijderd?

Welke versie van Word heb je (kan je zien in Word onder Help > info) en welke van Windows (XP home/pro/98 etc)
Heb je een installatie cd van MS Office of heb je Word via een installatie cd van MS Works (met de daarbij behorende productcode)?

PS Geeft je pc verder geen problemen, maw werkt afgezien van Word alles OK?
 
Laatst bewerkt:
Beantwoording vragen

Geen gebrek aan schijfruimte dus, da's mooi.

Eerst even een paar vragen voor de duidelijkheid:

Wat heb je precies "in Word" verwijderd? Of bedoel je dat je veel .doc bestanden hebt verwijderd?

Welke versie van Word heb je (kan je zien in Word onder Help > info) en welke van Windows (XP home/pro/98 etc)
Heb je een installatie cd van MS Office of heb je Word via een installatie cd van MS Works (met de daarbij behorende productcode)?

PS Geeft je pc verder geen problemen, maw werkt afgezien van Word alles OK?

Hallo Nanette,
Allereerst dank voor je reactie. Ik heb de installatie Microsoft Office XP Professional met Frontpage en Windows Installer 3.1 (als je dat tenminste bedoelt? heb ik onder software gezocht).
Ja, afgezien van Word werkt alles prima en ik heb ook niet eerder problemen gehad, opeens de laatste dagen.
Echter, wat heb ik nu gedaan gisteren? Ik heb nogal grote fotobestanden op CD Rom gezet, want ik had aardig wat grote fotobestanden en wat denk je? Probleem opgelost! Begrijp er niets van, want zo te zien had ik toch nog voldoende schijfruimte. Zie mijn reactie op een eerdere reactie van iemand. Ik heb alles net nog even gecheckt en ja hoor, hij werkt weer prima. Ik moet dus in het vervolg maar niet meer teveel van die foto's opslaan, want ik had er aardig wat. Ik vind het altijd gemakkelijk om ze zo op te zoeken i.p.v. steeds zo'n CD Rom, maar goed, het geeft dan wel fikse problemen.

Ik hoop dus dat hiermee alles is opgelost, Nanette. Wel zou ik nog van je willen vernemen of het inderdaad daaraan gelegen heeft kunnen hebben, maar zelf denk ik van wel.
In elk geval heel hartelijk dank voor je aandacht en die van andere reageerders en als ik weer problemen heb, dan laat ik het je zeker weten. Met vriendelijke groetjes en nogmaals dank
 
Snap ik ook niet helemaal, maar als het weer goed werkt zal je daar niet over klagen.

Mss en tip: zet je foto's (en evt. muziek - video - film en andere ruimtevretende bestanden )op je D-schijf. Niet alleen heb je daar veel meer ruimte, maar dan voorkom je evt. conflicten met je programma's.
Bijkomend voordeel: bij een evt. crash blijven deze bestanden meestal bewaard, want dan is formatteren van alleen je C-schijf en opnieuw installeren van je programma's - incl. Windows - vaak voldoende.

PQ service is wrsch je recoverypartitie, zie het bij je pc geleverde boekje
 
Laatst bewerkt:
Adviezen

Snap ik ook niet helemaal, maar als het weer goed werkt zal je daar niet over klagen.

Mss en tip: zet je foto's (en evt. muziek - video - film en andere ruimtevretende bestanden )op je D-schijf. Niet alleen heb je daar veel meer ruimte, maar dan voorkom je evt. conflicten met je programma's.
Bijkomend voordeel: bij een evt. crash blijven deze bestanden meestal bewaard, want dan is formatteren van alleen je C-schijf en opnieuw installeren van je programma's - incl. Windows - vaak voldoende.

PQ service is wrsch je recoverypartitie, zie het bij je pc geleverde boekje

Hallo Nanette,
Je hebt helemaal gelijk en ik ga je adviezen dus trouw opvolgen hoor. In elk geval maar weer bedankt voor alle adviezen, want ik ben vaak nogal gemakzuchtig met opslaan op CD's. Ik sla wel altijd veel op de D-schijf hoor, maar goed, ik ga vanaf nu netjes werken en niet al die ruimtevretende bestanden maar laten staan op die computer. Die was natuurlijk ook volgevreten. Nogmaals dank Nanette, ik ben blij dat het weer opgelost is en mocht er nog wat zijn, dan roep ik je hulp weer in, hoor. Prettige avond nog en met groetjes maar weer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan