problemen door flikkeringen start menu en programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

nsmark

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2006
Berichten
7
Hoi,

Ik heb pas windows xp geinstalleerd, maar ik heb sinds het begin al problemen met het start menu. Als een programma aanklik springt het menutje meteen weer weg.
Het NL en toetsenbord symbool recht in de startbalk flikkeren ook. Menu's in sommige programma's flikkeren ook. Dit begint ongeveer 10 seconden naardat ik windows heb opgestart. Zou het aan een bepaald programma kunnen liggen? Ik heb McAffee security center en een draadloze netwerk verbinding die opstarten. Of licht het toch aan windows XP? Het storrends zijn nog de menu's die flikkeren in bepaalde programma's.

groetjes Mark
 
Laatst bewerkt:
Hoe is het in apparaatbeheer? Heb je wel de goede videodriver?

Heb je Tweak XP soms? Daar kun je iets in veranderen m.b.t. de muis.
Dit las ik:
Ga in Tweak XP en neem Mouse/X-mouse.
Het vinkje weghalen voor Activation follows mouse.
 
Elisa zei:
Hoe is het in apparaatbeheer? Heb je wel de goede videodriver?

Het appaaraatbeheer is in orde heb het late bijwerken maar pc gaf aan al de beste driver te hebben.
 
Elisa zei:
Heb je Tweak XP soms? Daar kun je iets in veranderen m.b.t. de muis.
Dit las ik:
Ga in Tweak XP en neem Mouse/X-mouse.
Het vinkje weghalen voor Activation follows mouse.


Tweak XP pro v 4.0.2 heb ik.
Maar kan niks vinden met Mouse/X-mouse.
 
Kijk eens in het foutenlogboek of je iets tegenkomt dat richting je problemen wijst.
start/config.scherm/systeembeheer/comp.beheer/logboeken.
Kijk bij systeem en toepassingen.
 
Tweak XP pro v 4.0.2 heb ik.
Maar kan niks vinden met Mouse/X-mouse.
Vandaag 21:15
Nou ik ook niet dus dat klopt.
Het is te vinden in TweakUi/Mouse/Xmouse.
Bij mij staat dat vinkje er niet. Bij jou dan waarschijnlijk ook niet.
Dus we moeten het ergens anders gaan zoeken.

Controleer ook de refresh rate.

Wanneer uw monitor licht flikkert, vooral wanneer je er nét langs kijkt, is dit vaak de oorzaak van een té lage "refresh rate" ( snelheid van de verticale lijnopbouw). Veel monitoren staan standaard op 60 Hz en dit is te laag. Pas vanaf 75 Hz verdwijnt het flikkeren en 100 Hz is het meest ideaal. De refresh rate is afhankelijk van uw videokaart en monitor. Beiden moeten deze hogere waarden wél ondersteunen. Dit is bij de huidige generatie monitoren en videokaarten meestal wel het geval. Om de refresh rate te wijzigen klikt u met rechts op een leeg gedeelte van uw bureaublad en kies "eigenschappen". Klik op het tabblad "instellingen" en dan op de knop "geavanceerd". Vervolgens selecteert u het tabblad "beeldscherm" en hier kunt u de refresh rate wijzigen. Is deze optie niet aanwezig of is de maximale instelling té laag dan worden uw videokaart of monitor niet ondersteund óf u heeft oude drivers. Een bezoek aan de website van de maker kan uitkomst bieden. Wellicht is er een nieuwere driver beschikbaar.

 
Laatst bewerkt:
Elisa zei:
Wanneer uw monitor licht flikkert, vooral wanneer je er nét langs kijkt, is dit vaak de oorzaak van een té lage "refresh rate" ( snelheid van de verticale lijnopbouw). Veel monitoren staan standaard op 60 Hz en dit is te laag. Pas vanaf 75 Hz verdwijnt het flikkeren en 100 Hz is het meest ideaal. De refresh rate is afhankelijk van uw videokaart en monitor. Beiden moeten deze hogere waarden wél ondersteunen. Dit is bij de huidige generatie monitoren en videokaarten meestal wel het geval. Om de refresh rate te wijzigen klikt u met rechts op een leeg gedeelte van uw bureaublad en kies "eigenschappen". Klik op het tabblad "instellingen" en dan op de knop "geavanceerd". Vervolgens selecteert u het tabblad "beeldscherm" en hier kunt u de refresh rate wijzigen. Is deze optie niet aanwezig of is de maximale instelling té laag dan worden uw videokaart of monitor niet ondersteund óf u heeft oude drivers. Een bezoek aan de website van de maker kan uitkomst bieden. Wellicht is er een nieuwere driver beschikbaar.

[/I]
Het licht niet aan de frequentie, ook al zet ik hem op 75 Hz dat helpt gewoon niet. Ik heb even een filmpje gemaakt, van het programma waarmee ik probeer te werken. Als het aan de frequentie lag zou het niet op het flimpje te zien zijn. Het programma is trouwens maar een voorbeeld van een programma waarbij die storing voorkomt. Er is ook een storing in het startmenu.
 

Bijlagen

  • flikkering.zip
    74,4 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Elisa zei:
Kijk eens in het foutenlogboek of je iets tegenkomt dat richting je problemen wijst.
start/config.scherm/systeembeheer/comp.beheer/logboeken.
Kijk bij systeem en toepassingen.

Ik heb gekeken in het logboek en daar viel mij twee fouten op die te zien zijn op de bijlagen.
 

Bijlagen

  • fouten.doc
    20 KB · Weergaven: 59
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan