Problemen door writer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elianenzo

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2008
Ik heb het volgende probleem. Als ik een lege DVD in mijn brander heb dan start mijn pc niet op. Ik krijg een zwart scherm te zien. Zodra ik de dvd eruit haal, start hij ineens wel op. Dit gaat ook zo als de pc eenmaal opgestart is. NERO start gewoon op. Zodra ik een lege dvd in mijn writer zit reageert hij niet meer ( windows geeft ook de "dit programma reageert niet" melding. Zodra ik de dvd eruit haal werkt hij weer prima.... Wat is hier het probleem, hulp graag!!!

Gebeurd dit ook, als je een volle dvd plaatst?
En een lege of volle cd?

Als in alle gevallen het antwoord "ja" is, denk ik aan een leesfout of defect van de speler.

Nee, het gebeurt alleen als er een lege dvd in zit. Heb verschillende "volle" dvd' s en cd-rom's geprobeerd.

Het eerste stukje van je vraag is op te lossen door de volgorde van booten te veranderen in het BIOS.

Maar waarom alles vastloopt zodra je een lege DVD in je brander stopt is even vreemd.
Als je een volle DVD in je brander stopt, loopt dan ook de boel vast ?
Zo ja, koop eens een lege DVD van een ander merk en kijk of je dan hetzelfde probleem hebt.

Ook dat heb ik al geprobeerd. Ik heb van 3 verschillende merken dvd's geprobeerd en bij alle 3 gebeurt hetzelfde

Toevallig een optie als "in-cd" van nero aanstaan?
Kan zijn dat er bestanden in de wachtrij staan om te branden, en dat in combinatie met in-cd iets fout gaat.

Hij geeft wel altijd bij opstarten aan dat er bestanden in de wacht rij staan als ik opstart, heb eerlijk gezegd alleen geen probleem hoe ik hier vanaf kom :o

Waar zou ik die "in-cd" optie kunnen vinden? Heb echt geen idee

Laatst bewerkt door een moderator:
in-cd is een optie van nero.
Kijkl even bij start> programma's> opstarten en verwijder daar eventueel in-cd.

Maar ik denk dat die wachtrij bestanden de boosdoener zijn.
en ook ik heb even geen idee hoe die te verwijderen.
Krijg je daar een melding over? Heeft die melding opties?

P.s.,
Elianenzo, Welkom op HelpMij.nl !

Laatst bewerkt:
ik kon geen "in-cd"optie vinden onder opstarten.

Zodra windows is opgestart ( xp, service pack 2 ) dan krijg ik een melding rechtsonderin dat er bastanden in de wachtrij staan voor cd. Als ik hier op klik dan word ik naar een windows map gebracht. hier kan ik verder niks. Als ik de bastanden probeer te verwijderen dan geeft ie aan dat dit niet mogelijk is. Ik snap er geen **** meer van

En in ieder geval bedankt! Alvast. En ook voor het welkom, hahaha

Helaas ook niet de oplossing. Ik krijg de " delete cd burnig"cache te zien ( mooi blauw scherm ) alleen gebeurt er niks. wel kreeg ik hierna weer de melding dat er bestaden in de wachtrij staan om op cd gezet te worden. Overigens nog even gekeken en het is dus de volledige windows map die "klaarstaat om op cd gezet te worden" (1,29 GB)

Sorry, ik was wat voorbarig. De "delete cd burnig" cache is nu heel hard bezig met allerlei .ttf en .dll files aan te geven, met na alles " toegang gewiegerd "

??????????????

Inderdaad "unable to delete"aan het eind.

Als je de melding krijgt dat er nog wat files in de wachtrij staan om te branden, brand deze bestanden dan eens als dit mogelijk is op een CD of DVD.

Dan moet in iedergeval de melding weg zijn en kost het je jammergenoeg een schijfje.

Al geprobeerd als administrator de bestanden te verwijderen?

En het hoeft geen schijfje te kosten als je een -RW neemt...

Heb al geprobeerd om te branden. Dit lukt niet omdat het programma vastloopt als ik er een DVD-r in doe en hij een cd-r niet herkend. Hij geeft dan aan dat er geen schijf in het station zit. HEb al wel vie Nero de bestanden op cd-r gezet ( dvd-r werkt niet, loopt weer vast ) Maar dit maakte geen verschil. Als ik de bestanden probeer te verwijderen krijg ik de volgende melding: Kan arialbi.ttf niet verwijderen. De toegang is geweigerd.

Heb ook al geprobeerd om dat ene bestand dan over te slaan en de rest te verwijderen maar ook hier bij krijg ik meldingen dat de bestanden niet verwijderd kunnen worden.

Ok, volgende optie: de-installeer Nero, en zet die er na een herstart weer op :)

Geen idee of het een optie is, maar heb je het register al eens geschoond op verwijzingen die niet meer bestaan? Wellicht werkt het net als zo'n recent documents list als in mediaplayer...

(of handmatig zoeken in het register)

Ik heb al jaren geen Nero, dus ik kan het niet verifieren maar wellicht is het een optie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan