Problemen downloaden van SuprNova

Status
Niet open voor verdere reacties.

joboris

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2004
Sinds enige tijd kan ik geen torrents meer downloaden van de site SuprNova, overige sites is geen probleem. Ik gebruik wel sinds kort torrentclient Azureus. Ik krijg de volgede melding als ik van SuprNova wil downen

Unauthorized download

We're sorry, but this downlod request cannot be authorized. There could be several reasons for this:

1) You clicked on a link on an *unofficial* SuprNova.org mirror. We do not allow that kind of external hotlinking. This site creates a great deal of traffic and it's hard to find a good hosting. We will not provide the bandwith for other sites. Please visit SuprNova.org and you can download all the torrents you want.

2) You're using a download manager. But there's a solution to this problem:

Set up your download manager to send a HTTP referer, and when you click on a link on the SuprNova.org site the download will be authorized. Here's how you can do this in Getright:

Go to Getright Configuration, under Advanced/Protocol check Send "Referer" in HTTP Request and then select Calculated from open web browser page.

The setup should be similar for other download managers.

3) Your browser did not send a referer. This normally happens if you right click on a link and select save-as, or if you copy and paste a link into a new browser window and press Enter. It may also be that your browser is set up to not send any referer. But left clicking on a link works just fine and has been tested in IE6, Netscape 6, Opera6, Firefox and Safari

Some software firewalls, for instance the Norton Personal Firewall (which is also part of Norton Internet Security) or ZoneAlarm remove the referer from HTTP requests which will block any downloads on any site that does a referer check. Hence such options should always be turned off. In Norton you have to go to the Privacy Settings and disable browser privacy (which doesn't really protect your privacy anyway as your IP address will always be logged regardless of that setting), in ZoneAlarm you have to go to Privacy -> Cookie Control -> Custom and uncheck "remove private header information".

Software like AdSubstract also blocks the referer and makes downloads impossible.

We're sorry for any inconvenience this may cause and hope you understand our reasons for doing so. Bandwith doesn't come cheap and we have to do all we can to keep the bandwith usage down.

ik kreeg eerst dezelfde melding. ik heb gewoon de privacy control van mijn internet security moeten af zetten en het was opgelost.

ps.: ben jij gelukkig over de manier dat suprnova werkt? ik vindt het traag gaan...:(

Geplaatst door sleffer
ik kreeg eerst dezelfde melding. ik heb gewoon de privacy control van mijn internet security moeten af zetten en het was opgelost.

ps.: ben jij gelukkig over de manier dat suprnova werkt? ik vindt het traag gaan...:(

Het is opgelost, ik heb in zonealarm de optie remove private header information uitvinken. De snelheid heeft een beetje met het aantal seeders te maken, over het algemeen gaat het vrij vlot, torrents van 150kb/s zijn geen uitzondering.

Ik vind het ook traag gaan kunt u mij een andere site vinden waar ik torrents kan vinden? En wat is de beste client voor torrents te downloaden?

Jongens, meld je eens aan op het suprnova forum en er gaat een wereld voor je open mbt trage downloads

Nou, misschien op de levensgrote link "forums" klikken? Is maar een idee hoor :)

Trouwens, trage torrents? Je moet ze gewoon een tijd aanhebben staan vaak loopt de snelheid lekker op ;)

Weet trouwens niet of een link naar een torrentsite gegeven mag worden, voor zover ik weet niet.. maar dat laat ik aan de mod van deze sectie over.

Geplaatst door BrEeZeR
Weet trouwens niet of een link naar een torrentsite gegeven mag worden, voor zover ik weet niet.. maar dat laat ik aan de mod van deze sectie over.

Nee, inderdaad, dat ga ik niet goed vinden!!!!
Tot nu toe is het kantje boord, dus let op jullie tellen.:mad:

Geplaatst door Ellasar
Geprobeerd contact buiten deze thread om te zoeken met je Maestro maar dat lukte niet wegens het feit dat ik geen verenigingslid ben (en dus niet kan PM-men en jij je mail niet open hebt staan.

Jij gaf in een andere post aan dat ik maar iets van een officiele waarschuwing zat en dat terwijl ik die vraag verdedigde als een legitieme vraag.

In deze post vind je het kantje boord terwijl het er hier veel duidelijker bovenop ligt. Vind ik wel een beetje apart (helemaal omdat het nog niet zo lang geleden is.)

Probeer voor de grap eens maestro12@helpmij.nl

In de thread die jij bedoelt werden hele/halve links gegeven, dat is hier nog niet het geval, daar zit hem de kneep. Bovendien jij was daar aan het provoceren door de link numeriek weer te geven en provocatie verdient een (bijna) beloning.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan