Problemen draadloos internet Atheros (Toshiba Satellite L350)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Phalissa

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2011
Ik heb een Toshiba Satellite L 350 met Vista en ik heb problemen met mijn internetverbinding op school. Op school maken wij gebruik van een draadloos netwerk. Ik heb een Atheros Driver versie 5.0 op mijn computer staan en ik denk dat daar het probleem ligt.

Als ik verbinding wil maken met internet dan maakt hij wel verbinding met het netwerk maar niet met internet. Ik ben hiervoor al naar de helpdesk geweest en zij zeggen dat dit een probleem van Vista is en dan stelt hij bij ‘Netwerkcentrum – draadloze netwerken beheren – Eduroam (netwerk van school) – beveiliging – selecteer een methode voor netwerkverificatie en dan stelt hij daar nog wat in en dan doet internet het voor 5 min. en dan ook niet meer.

Ik heb deze instellingen vergeleken met een andere Toshiba Satellite en deze zijn hetzelfde als die van mij en zij heeft wel internet alleen heeft zij geen Atheros sturingsprogramma maar een andere.

Als ik verbinding wil maken komen er verschillende problemen voor netwerksleutel of IP-adres maar dit heb ik allemaal al volgens windows opgelost maar het werkt niet. Uiteindelijk zegt hij dat ik een kabel moet gebruiken, tsja daar schiet ik op school niets mee op.

Ik denk dus dat het aan Atheros ligt, Ik heb via ‘Configuratiescherm – Atheros Driver Installation Program – wijzigen – het programma gewijzigd volgens de laatste updates of what ever in ieder geval het werkt niet.

Is het echt een probleem van Vista of kan iemand mij helpen?:d:)

Tjee wat een flexibele school dat ze dat zo maar toe laten...dat terzijde :rolleyes:

Je schrijft dat je wel het netwerk op komt maar niet het Internet?
Controleer dan of je wel de correcte gateway krijgt!

Het handigste is om je netwerk op automatisch te zetten, dan krijg je de correcte netwerk instellingen zoals ip, gateway en dns.

Hoi,

Je klikt éénmaal op het netwerkicoontje in het systeemvak en hierna op 'Netwerkcentrum' en in het vervolgvenster aan de linkerkant op 'Draadloze netwerken beheren'
Je krijgt een lijst met netwerken te zien.
Verwijder ze allemaal, behalve die van jou thuis.
Het verwijderen: klik met de rechtermuisknop op de naam en kies 'Verwijderen'.

Wat bereik je hiermee: dat mogelijke bestaande instellingen met het 'schoolnetwerk' die conflicterend zijn worden verwijderd.
Ik denk namelijk dat het niet aan de netwerkkaart ligt ......

Hij zegt wel op het netwerk te komen maar niet op het Internet....toch duidelijk een GW dingetje hoor :p

Geprobeerd

verbindingscontrole.jpg

Ik zit momenteel op school en gebruik nu een kabel vandaar dat ik dit kan sturen. Ik heb net de kabel er weer uit gehaald en weer geprobeerd volgens vanveelen. Helaas geen verbetering. Ik heb een printscreen gemaakt van de verbindingscontrole, nu zegt die dat het IP-adres niet klopt.

Ik ben niet zo handig met al die computerinstellingen dus gateway zegt mij echt niets:o
Kan iemand mij in stappen vertellen wat ik kan veranderen?

Ow btw! Ik heb mijn netwerk al een keer op automatisch gezet maar ook dat werkt niet!

Kan je eens via ipconfig /all eens kijken wat je dan wel als IP krijgt?

Atheros driver ....

Hoi,

Gek, ik kom op de site van Toshiba wél driverversies tegen die hoger zijn dan 5.x ....
Alleen de drivers voor een Broadcom hebben dat versienummer, dus wellicht een 'verkeerde' driver?

Hier vindt je de goeie:

http://aps2.toshiba-tro.de/wlan/?page=downloads

Andere driver geïnstalleerd

Hoi,

Gek, ik kom op de site van Toshiba wél driverversies tegen die hoger zijn dan 5.x ....
Alleen de drivers voor een Broadcom hebben dat versienummer, dus wellicht een 'verkeerde' driver?

Hier vindt je de goeie:

http://aps2.toshiba-tro.de/wlan/?page=downloads

Ik heb de ouder driver verwijderd en een nieuwe geïnstalleerd, maar helaas krijg elke keer dit gezeik: Windows Netwerkcontrole.jpg

Heb nog even wat dingen over netwerk gecontroleerd en getest. Dit zijn de resultaten misschien kunnen jullie er wat mee. Nu maakt mijn pc ook geen verbinding meer met het netwerk XD

Wireless Diagnostics Utility.jpgWindows Netwerkcontrole.jpg

This test is to check the radio driver installation.

The radio's registry keys are OK.

Nic name. . . . . . . . . : Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter

Driver name . . . . . . . : ATHR

Driver path . . . . . . . : C:\Windows\system32\DRIVERS\athr.sys

Driver version. . . . . . : 7.6.0.164

Active Profile Name . . : eduroam

The radio driver has been installed.

Card insertion test

This test is to check the radio insertion.

The radio has been inserted.

Card enable test

This test is to check if the radio/driver is enabled.

The radio has been enabled.

Association test

This test is to check your client adapter's association to an access point.

Link Status . . . . . . . : Associated

AP Name . . . . . . . . . : eduroam

AP IP Address . . . . . . : unavailable

Test passed

Authentication test

This test is to check authentication.

Link Status . . . . . . . : Associated

Encryption type . . . . . :

WEP Enabled . . . . . . . :

Test passed

Network test

This test is to check your network settings.

Your IP address is auto-configured but you have not received IP address.

Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter

Physical Address. . . . . : 00-24-D2-BE-DC-DF

Dhcp Enabled. . . . . . . : Yes

IP Address. . . . . . . . : 169.254.52.164

Subnet Mask . . . . . . . : 255.255.0.0

Default Gateway . . . . . : 0.0.0.0

You have not configured your computer to use the client adapter.
Use the Network icon in the System Preferences application
to set the network configuration for your client adapter.

Laatst bewerkt:
duidelijk.....IP adres beginnend met 169 (APIPA adres) geeft aan dat je dus geen verbinding maakt met de DHCP server.
Als je dus bekabelt werkt werkt het wel...en via WIFI niet, correct?

De verbinding tussen jou WIFI adapter en het acces point of router in school mogen elkaar niet...:p
Dat kan dus liggen aan:
  • Hoe de beveiliging is ingesteld door de netwerk beheerder op school op de router e/o acces points
  • Zou kunnen liggen aan je WIFI adapter.....driver update?

Of probeer eens die software die op de andere, wel werkende, toshiba? Ik denk echt dat je het in die richting moet zoeken.

Laatst bewerkt:
Uitproberen

Ik zal nog even kijken of ik updates voor mijn WIFI kan installeren via een site ofzo en anders ga ik even kijken naar andere software dan Atheros.
In ieder geval bedankt en ik houd jullie op de hoogte.

Opgelost!

Ik heb nu andere software eropgezet en internet doet het weer!:D
Lag dus gewoon aan Atheros!

Phalissa, ik zat toevallig op Google te zoeken over hetzelfde probleem dat ik nu heb en stuitte op dit bericht.

Welk andere software heb jij inplaats van Atheros op je laptop geïnstalleerd?
Ik zit namelijk met hetzelfde probleem, dat ik ook op school geen verbinding kan krijgen met draadloos internet en word het nu eigenlijk wel een beetje zat.
Ik zag dat jij nieuwe software op je laptop had geïnstalleerd en het probleem toen verholpen was, maar wat de naam van deze software?

Alvast bedankt voor de reactie!

Hallo,

Goed te lezen dat het werkt! Ik heb ook hetzelfde probleem maar dan thuis.
ik heb zelf realtek en de laatste update van de driver geinstalleerd op de website van toshiba. Geen resultaat.
Ligt niet aan de router want de vaste pc draadlooss internetinternet heeft geen problemen en andere laptops.
Hopelijk heeft iemand een tip!

Alvast bedankt.

Groetjes Laurien

Een neefje van mij heeft het zelfde probleem: wel verbinding met de router maar geen netwerktoegang.
Heeft het voorheen altijd goed gedaan. Een tweede laptop geeft geen probleem.

Nu heeft hij de laptop bij mij gedropt maar ook op mijn netwerk loop ik tegen dit euvel aan.
Ik heb wel verbinding met de router maar krijg zowel bekabeld als draadloos geen netwerk (internet) toegang.
Ook ik heb geen problemen met andere laptops en ipad en vaste pc deze werken allemaal probleemloos.

Ik heb al allerlei opties geprobeerd (herstarten router, nieuwe drivers, uitschakelen scanners ed.) maar helaas zonder resultaat.
Het is een Toshiba Satelite L500 met windows 7 home.

Heeft iemand enig idee waar ik nog kan zoeken, ben ondertussen al twee dagen met dat ding bezig.
Anders wordt het helemaal opnieuw installeren tenminste als dat een optie is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan