problemen draadloos internet (driver?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimmos

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2007
Hallo iedereen,

Ik heb sinds enkele dagen problemen met mijn draadloos internet. Ik gebruik een belkin 54g stick om te verbinden via een gedeelde router en zo op internet te raken. Ik heb deze een jaar gebruikt zonder problemen, maar sinds enkele dagen wil het niet meer vlotten, toen ik aan het prutsen was met een VPN netwerk..

Uiteindelijk kreeg ik mijn internet niet meer aan de gang: Ofwel vond mijn stick de router (en vele andere verbindingen in de buurt) niet meer terug, of in één op tien gevallen toen hij dit wel deed (na veel heropstarten of na de stick enkele malen versteken) kon ik maar geen connectie maken op het beveiligd netwerk... Ik probeerde dit eerst via het programma van Belkin zelf, hierna via windows wireless connections, maar ook daar ging het niet...

Gisteren kreeg ik het internet opeens aan de praat, toen ik de stick er voor de 1000e keer instak, ik kreeg de melding "found new hardware" en het vroeg om die te installeren, waarop ik ja klikte. Hierna werkte het internet plots!!!! ..... Tot ik de computer afzette.

Misschien ook nog de moeite om te vertellen: Als ik mijn USB-poort gebruik hoor ik vaak een ander geluidje dan het normale inplug geluidje dat de PC dan maakt, eerder enkele monotone lage biepen... Bij het verwijderen van mijn stick krijg ik wel de normale toon te horen. Ik heb de USB-poorten gebruikt van zowel een USB hub, als achteraan de PC zelf, en af en toe was het geluidje er wel, andere keren niet..
Ook nog belangrijk: bij het insteken van de stick in een USB-poort knippert die stick maar één keertje, daarna niet meer... Toen het internet wel even werkte knipperde hij constant.

Zou het ev. een probleem met de driver kunnen zijn ofzo? Ik hoop dat het niks is met de belkin 54g stick zelf? Lijkt mij wel groot toeval, want de aanleiding van alle problemen wsa het gepruts met het internet... mss heb ik daar het een en ander teveel veranderd?

Ik zou zo dankbaar zijn als iemand mij met dit probleem kan helpen :love: Ik ben geen PC-leek, maar van drivers enzo ken ik bijna niks, dus heb medelij :)

EDIT: mss ook nuttig: mijn vriendin gebruikt een laptop voor dezelfde router, en zij ondervindt totaal geen problemen, terwijl haar pc zeker 10m verder staat.

Laatst bewerkt:
Ik heb de driver eens verwijderd en daarna kreeg ik weer "found new hardware" toen de belkin 54g werd ingeplugd... maar na de installatie kon ik dit keer toch geen connectie maken.. Wat ging er dit keer nou weer fout? Ligt het dan toch niet hieraan?

Graag hulp :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan