Problemen draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nebrey

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2004
Beste mensen,

Ik heb al enige tijd problemen met m'n draadloos netwerk. Ik zal je alvast zeggen dat ik een beetje een leek ben, dus ik hoop dat we eruit komen...

Ik heb een verbinding van Compuserve (breedband ADSL).
Al meerdere malen met Compuserve aan de lijn gehangen, zij zeggen dat m'n modem (een ZyXEL prestige 2602HW) stabiel is.
Ik gebruik een wireless network adapter van Sitecom (WL-113).
M'n PC draait op Windows XP.

Soms doet de verbinding wat-ie moet doen, maar regelmatig gaat hij heel erg traag doen en/of valt de verbinding weg. Ook krijg ik regelmatig deze dingen in beeld (hoop dat het lukt met die plaatjes want dat heb ik ook nog nooit gedaan):

Wie weet wat ik moet doen? Want ik word er een beetje gek van.
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Welke vorm van beveiliging gebruik je bij de Sitecom icm de Zyxel ?

Volgens mij is hij zo ingesteld dat alleen mijn computer gebruik kan maken van de modem.
Verder heb ik AntiVir en ZoneAlarm.

Heb voorheen een inbelverbinding gehad ? Heb je het wel zo ingesteld,dat er alleen via lan verbinding gemaakt mag worden dus bij Internet Explorer,Internet opties,verbindingen,nooit een verbinding kiezen.

Volgens mij moet je onder Internet Opties - Verbindingen - Nooit een verbinding kiezen aanvinken. Dan zouden de problemen opgelost moeten zijn.

Heb voorheen een inbelverbinding gehad ? Heb je het wel zo ingesteld,dat er alleen via lan verbinding gemaakt mag worden dus bij Internet Explorer,Internet opties,verbindingen,nooit een verbinding kiezen.

Oeps.. 2 zielen....

Ik gebruik normaal Firefox. Ik heb het net in Internet Explorer zo ingesteld zoals jullie hierboven beschreven en zal eens kijken of dat helpt. Weet iemand hoe ik dit in Firefox ook zo instel? Want ik kan iets dergelijks niet vinden namelijk.

Onder Firefox is het inderdaad wat anders.
Ga naar Extra - Opties - Geavanceerd - Netwerk - Instellingen - Daar moet alleen Geen Proxy aangevinkt staan. Dus de rest uit.

Het verschijnen van die venstertjes is nou (tot nu toe) gelukkig verholpen, maar ik heb helaas nog steeds een instabiele verbinding die af en toe wegvalt of heel langzaam is. Wie o wie heeft nog tips?..

Het verschijnen van die venstertjes is nou (tot nu toe) gelukkig verholpen, maar ik heb helaas nog steeds een instabiele verbinding die af en toe wegvalt of heel langzaam is. Wie o wie heeft nog tips?..

kijk eens onder apparaatbeheer en onder netwerkadapters staat aklik deze aan en kies je adapter klik rechtermuis knop en kies eigenschappen , kies daarna het tabblad energie beheer, en daar zie je staan "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" vink dit uit wellicht dat dit helpt, bij mij in ieder geval wel

groet

Ik had ook al gekeken naar dit tabblad. Bij mij is het ook compleet. Ik zou op zoek gaan naar andere drivers en proberen...

Inmiddels een hele tijd terug mijn adapter vervangen door een Sitecom 300N. Echter nog altijd een verbinding die regelmatig wegvalt of zéér traag is.
Tips zijn welkom.

sitecom wireless router 300N X2

ik heb net deze router gekocht maar geraak er niet wijs uit.als ik click op connect dan opent de " WIFI protected setup wizard", vraagt vervolgens het password ( dit staat onderaan de router en bestaat uit cijfers en letters). maar in de wizard kan ik enkel cijfers invoeren, toestsenbord werkt niet. gevolg: krijg hem dus niet aan de praat. iemand suggesties????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan