problemen draadloos netwerkverbinding

• Onderwerp starter Onderwerp starter prbc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

prbc

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2012
Hallo,
We hebben een draadloosnetwerk verbinding en nu kan 1 computer gewoon draadloos netwerk krijgen wat werkt, de andere 2 computers kunnen geen verbinding maken met het draadloze netwerk. De naam van het netwerk is wel zichtbaar, maar na invoering van het wachtwoord wordt er weergegeven dat er problemen zijn met het toegangspunt en kan er geen verbinding gemaakt worden. Wel kan er met behulp van een snoertje een LAN verbinding gemaakt worden. Het gaat dus alleen om het draadloze netwerk.
De 2 computers die geen verbinding met dit netwerk kunnen maken kunnen verder wel met alle draadloze netwerken (ook met beveiligde netwerken) verbinding maken.
Het modum is al vervangen, en het probleem niet opgelost.
Waar kan dit aan liggen?

Is de reouter niet beveiligd met Macadress, zodat je het macadress van die 2 draadloze netwerkkaarten toe moet voegen aan het de router.
Log hiervoor in het routerconfig.

Welke router heb je?

Misschien staan de computers op ongunstige plekken voor het draadlose netwerk? Probeer het eens door de computers dichter bij de modem/router te zetten en kijk eens of het probleem dan nog steeds speelt.

De afstand is niet het probleem, computers ernaast heeft geen invloed, en hij heeft goede verbinding/streepjes en kan het netwerk ook gewoon vinden.
Het modus is een Huawei HG655D en router is niet beveiligd met Macadress

Laatst bewerkt:
Zie 10: Het kan voorkomen dat wat oudere hardware niet goed kan omgaan met WPA2 of de
WiFi N standaard. Hieronder vindt u een stappenplan om uw modem zo in te stellen dat die alleen gebruik
maakt van WPA en WiFi B/G, 2 standaarden die ook door oudere hardware ondersteund worden.

Controleer de key dus even en zie onder 10 hoe je i.p.v. wpa2 type als B?G?wpa kan instellen: http://www.t-mobile.nl/Online/media/download/handleidingen/handleiding-hg-hg655-modem.pdf

De computers die geen verbinding kunnen maken zijn vrij nieuw (9 maanden) en heb geprobeerd om met de wpa etc verbinding te maken, maar dit heeft geen invloed, nog steeds hetzelfde probleem met geen verbinding na wachtwoord invullen, verkeerd toegangspunt/problemen met verbinding router geeft hij aan

het modem is herstart en het modem is inmiddels ook vervangen voor een nieuw modem, wel zelfde type, maar het is nog steeds niet opgelost

Hallo,

Heb je een MAC-Filter ingesteld? zo ja voeg de MACADRESSEN toe aan de lijst om te verbinden. Vermoedelijk even de driver updaten en dan nogmaals controleren of het lukt.Tevens scan de pc's eens op virussen deze kunnen het namelijk ook een beetje lastig maken.. Heb er zelf vaak genoeg mee te maken gehad, maar sinds een aantal jaar niet meer.

Zou maar eens bij het begin beginnen en kijken of er updates zijn voor de drivers van je draadloze netwerk kaarten.
Zeg niet dat het bij jou zo is maar in veel gevallen is het daarmee opgelost.

Zelf ben ik fan van Driver Genius Pro maar die is wel betaald. Heeft altijd de meest actuele drivers.

ik heb de updates voor de drivers uitgevoerd, maar daarmee is het niet opgelost. Met 1 laptop had ik altijd wel draadloos internet, maar nu is deze laptop gerepareerd, (kapotte pixels en toetsenbord vervangen) en na de reparatie kan deze laptop geen contact meer maken met het internet

beveiliging uitschakelen

Hoi,

Heb je al eens geprobeerd om de beveiliging uit te schakelen en dus zonder key verbinding te maken. Als dit gelukt is dan terug de sleutel instellen en proberen verbinding maken. Ik heb hier thuis ook een laptop die af en toe geen verbinding kan maken en als ik dan de beveiliging eens uitschakel, verbinding maak, enh dan de beveiliging terug inschakel is het euvel opgelost.

in post #4 spreek je over modus (zal wel modem zijn) huawei en router(?). Is er dan effectief nog een router op de Huawei gekoppeld?

Hoi,
Bedankt, het lag aan de beveiliging, heb hem nu uitgeschakeld en nu kan ik wel verbinding maken. Daarna de beveiliging zo laag mogelijk gemaakt en nu lukt het :)
Heel erg bedankt voor jullie ideeën allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan