problemen drivers HD4650

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommie23

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2009
hallo mensen

ik zit met een probleem waar ik al veel aan heb geprobeerd te doen maar nog steeds niet gelukt is.
Ik heb pas een nieuwe videokaart (gigabyte HD4650).Ik krijg de hele tijd een foutmelding dat het goede stuurprogramma is geinstalleerd.
Dit is wat ik al geprobeerd heb.
Heb natuurlijk de drivers van de cd geinstalleerd.Werkt niet.
Toen drivers voor windows 7 gedownload maar nog steeds die foutmelding.
Heb heel veel al op internet gelezen en zag toen ergens iets over een hotfix staan.
Ook geprobeerd en nog steeds die foutmelding.
Ik weet nu echt niet weer wat ik nog moet proberen.
De videokaart doet et gewoon want ik heb wel gewoon beeld enzo.Ik kan alleen geen spelletjes spelen.Dan geeft ie aan dat er geen grafische kaart gevonden kan worden.
Ik heb windows 7 Ultimate 64bit.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Ik heb ook de oude drivers er al vanaf gehaald.
Oh en als ik de drivers van internet download dan start me computer alleen nog maar op na een systeemherstel en ben ik dus alles weer kwijt van die drivers.
Hoop echt dat iemand kan helpen.

Groeten tom

Ook ik had problemen met nieuwere drivers voor een agp kaart.(3850)Ik draai nu op hotfix uit 2008(xp) en die zijn stabiel.Drivers van de amd site(en met name dus de nieuwere versies)...alleen maar geklooi
Wat je zou kunnen proberen is de voor w7 eerste hotfix uitgebrachte drivers.Die zijn nog te halen op de site van Sapphire(catalyst 9.12)
http://www.sapphiretech.com/presentation/downloads/download_index_01.aspx?psn=0006.

Mocht deze link niet direct werken dan de download stappen doornemen.
Graphics card-agp-4600 serie--step 4 voorstel aanklikken en w7 64 als os kiezen.

Laatst bewerkt:
nou ik heb geprobeerd wat je zei,maar jammer genoeg werkt het nog steeds niet.
Krijg nu niet meer die foutmelding maar als ik spelletjes probeer op te starten zien ze me videokaart niet.Snap er echt helemaal nix meer van.

Groeten tom

Staat er nu wel een stuurprogramma geinstalleert in apparaatbeheer?
directx geinstalleerd?

er staat bij apparaatbeheer dat het geen bronnen gebruikt omdat het niet goed werkt.
directx is wel geinstalleerd.

Voeding aangesloten?
Wat als je vanuit apparaatbeheer de drivers installeert dmv een directe verwijzing naar de drivermap?

(zware bevalling)

Hey mensen

sorry dat ik nu pas reageer.Had echt gehoopt het op het moment opgelost te hebben maar door veel tijdgebrek dus nog steeds niet.
Ik heb de videokaart waar het over gaat de Gigabyte HD4650 kunnen terug brengen en krijg binnenkort een nieuwe.Dat heb ik gedaan nadat ik mijn computer weggebracht had naar een computerwinkel en daar zeiden ze dat ie waarschijnlijk kapot was.Nou heb ik uit een andere computer een videokaart gehaald (ook een AGP kaart) en ik zit nog steeds met hetzelfde probleem.Op die andere computer pakt ie de drivers wel gewoon voor die videokaart (de Radeon x800 pro/gto) en draait gewoon als een zonnetje.Nou lijkt me dus dat er ergens in mijn systeem iets niet goed zit.Ben bezig geweest met een AGP hotfix van AMD maar leverd niks op.Ik heb Driverscanner gedownload en alles wat ie aan gaf gedownload en geinstalleerd en nog steeds werkt het niet.
Ik snap het echt helemaal niet meer.Hoop echt dat iemand me met dit probleem kan helpen en dat ie het gaat doen.Ben af en toe in staat om em het raam uit te gooien maar das ook weer zonde.
Ik zie denk ik vanzelf wel een berichtje van iemand.
Als iemand meer info nodig heeft roep ie maar.

Groeten tom

ik zou maar eens beginnen om eerst alle drivers die er inmidels opstaan, te verwijderen, ook die van je oude videokaart en die daarvoor.
Gewoon alles weg qua drivers en dan met een schone lei opnieuw beginnen met alleen de hotfix en juiste drivers

Maar dan snap ik het nog steeds niet.De videokaart die er al vanaf het begin in zat (ongeveer 1,5 jaar oud) die heeft het altijd gewoon gedaan met alle drivers die er opstaan maar die is gewoon kapot gegaan (kan gebeuren toch).Toen de nieuwe videokaart ongeveer 2 maanden geleden gekocht erin gezet en drivers geinstalleerd en geupdated maar die pakte die gewoon niet.Hoe kan het dan aan alle andere drivers liggen?

Voor je nieuwe drivers installeert, moet je wel eerst ALLE OUDE videokaart drivers verwijderen. Anders raakt de boel in de war en werkt het gegarandeerd niet

nou ik ben bezig geweest met alle bestandjes te deleted van alle videokaart drivers die er op stonden.Nou zit ik alleen met nog 1 probleem en dat is dat ik de bestanden die in het register zitten niet verwijderd krijg.Dat zijn:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup\PnpLockdownFiles\%SystemPath%\system32\DRIVERS\nvlddmkm.sys
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup\PnpLockdownFiles\%SystemPath%\system32\nvd3dumx.dll
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup\PnpLockdownFiles\%SystemPath%\system32\nvwgf2umx.dll
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup\PnpLockdownFiles\%SystemPath%\SysWow64\nvd3dum.dll
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup\PnpLockdownFiles\%SystemPath%\SysWow64\nvwgf2um.dll

Het lijkt mij dat ik die ook moet verwijderen maar dat gaat niet.Heb het met driver sweeper geprobeerd en die laat ze gewoon staan.
Wil ik ze handmatig verwijderen dan krijg ik:

Kan niet alle opgegeven waarden verwijderen.

Hoe moet ik nu verder want heb al een keer de drivers weer geinstalleerd (de nieuwe) maar die doen het nog steeds niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan