problemen extern beeldscherm op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

forgeron

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 okt 2009
Dag allemaal,

Ik sluit dmv een blauwe stekker (com poort geloof ik? met van die 2 draaischroeven om hem vast te zetten) een extern beeldscherm (een lg flatron monitor tv) aan op mijn ibm thinkpad t60 met vista.

Het werkt alleen niet zoals ik zou willen.
Ik kan een dvd bekijken op mijn laptop en dit via beeldscherm uitbreiden op mijn externe scherm krijgen, echter als ik de klep van mn laptop dichtdoe, gaat ook het externe scherm 5 sec op zwart en laat vervolgens mijn achtergrond zien+ start balk en pictogrammen.

Als ik er voor kies om het beeldscherm te dupliceren, geeft mijn externe scherm aan geen input te hebben.

Nou zou ik graag willen dat zodra ik vlc naar het externe scherm heb gesleept, ik mijn laptop dicht kan doen, zonder dat er iets verandert met het externe scherm. (zoals het volgens mij ook zou moeten werken)

Weet iemand waar ik dit kan/moet instellen of wat er aan de hand is?

Ik dank u alvast hartelijk voor antwoorden voor mijn brandende vraag!

MVG, Martijn Smid

Hoi Forgeron,

Je bedoelt je VGA poort ;)
Maar je kan bij geavanceerde energie instellingen (klik op de accu in je taakbalk - Meer opties - De schema-instellingen wijzigen - Geavanceerde energie-instellingen wijzigen) aangeven wat je pc moet doen op het moment dat je het deksel sluit.

Nu komt er een scherm naar voren waar je aan kan geven wat je wilt dat er gebeurt als je bijvoorbeeld op de aan/uit knop drukt of het scherm sluit. Wat jij wilt is dat er geen actie wordt ondernomen als je het scherm neerklapt. Stel dat daar dus even in en test het uit.

Let wel op dat die instellingen alleen voor het energiebeheerschema zijn waar je ze voor hebt gewijzigd, niet gelijk voor allemaal.

Edit: voor mij werkt het zo, ik hang mijn laptop (hp dv6720-ed, vista home premium) via een hdmi kabel aan m'n tv en kan het deksel gewoon sluiten terwijl VLC player door blijft gaan. En ik heb mijn scherm gedupliceerd inderdaad, de tv geeft exact hetzelfde weer als mijn laptopscherm.

Laatst bewerkt:
hey ronald,

hartelijk dank voor je snelle reactie!!

ik heb even in dat menu gekeken, maar helaas stond er al bij de optie: wat moet er gebeuren als het deksel sluit: geen actie ondernemen.

Maar ik heb het veranderd en weer terug veranderd, ik zal vanavond testen of het werkt!

Iig super dat je wilde reageren

Gr Martijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan