problemen externe 1tb schijf van WD

Status
Niet open voor verdere reacties.

woutvl

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2008
Hallo,

Ik had gisteren een externe van Western Digital gekocht, 1tb Elements.
Gister deed hij het nog perfect volgeladen met muziek en films, en nu ineens wordt hij niet meer herkend als ik de schijf probeer te benaderen in deze computer.
De schijf werkt volledig, hij staat bij apparaatbeheer, hij kan veilig verwijderd worden etc.
alleen is hij niet meer benaderbaar.
hoe kan dit zo ineens?
ik weet ook zeker dat al mijn bestanden er nog opstaan, want als ik hem op mijn xbox360 aansluit staan alle gegevens er nog op en hij speelt moeiteloos alles correct af.
computer opnieuw opstarten, andere usb poort proberen etc werkt allemaal niet.
als iemand mij kan helpen zou ik dat zeer op prijs stellen, dit is zeer frustrerend :rolleyes:

bij harde schijf stations bedoel je? nee daar staat hij dus niet meer. gister nog wel, ineens pakt hij hem niet meer

nog vergeten te melden: ik heb ook geprobeerd de drivers zowel te updaten als de verwijderen en zich opnieuw laten installeren, dit had beide geen effect. hij installeerde wel waarna hij heel vrolijk nog steeds niet te benaderen was

Je kunt ook nog proberen de schijf een nieuwe schijfletter te geven dat werkt soms ook..

op een andere pc pakt hij hem ook niet. zelfde verhaal, drivers worden geinstalleerd, apparaat kan veiligverwijderd/uitgeworpen worden maar hij is onbenaderbaar

hoe zou ik dat moeten doen met de schijfletter freestyler?

Als je windows 7 gebruikt:

Start- en typ in computerbeheer in het zoek vak start computerbeheer en ga naar opslag schijfbeheer dan klik je met je rechtermuisknop op de externe hardeschijf als die er bij staat en dan klik je op Stationsletter en paden wijzigen en dan verander je de letter

ik gebruik inderdaad windows 7, ik heb je stappen gevolgd maar zie nu het volgende: bij schijfbeheer staan mijn partities van mijn harde schijf die in de laptop zelf zit (schijf 0), de c schijf, een d voor data, een kleine e voor wat spul van HP zelf, maar mijn externe schijf is zwart en er staat niet toegewezen

Staat er belangrijke data op de hardeschijf? anders kun je denk ik rechts klikkken en op nieuw eenvoudig volume klikken en de stappen volgen

de data die erop staat is niet cruciaal maar wel erg zonde als ik het moet missen. is dat de enige optie? ik vind het vreemd dat hij hem gewoon pakt op mijn xbox 360 en alles kan afspelen

Het is de enige optie die ik zou weten overigens weet ik ook niet zeker of het werkt..

Je kunt natuurlijk ook nog even afwachten of andere leden nog ideeën hebben maar dit is de enigste oplossing die ik nu zou weten..

ok, dan wacht ik nog even af of iemand anders mischien een idee heeft. iedergeval hartstikke bedankt voor je hulp

ik heb jouw advies maar opgevolg freestyler, heb er een nieuw volume van gemaakt. hij werkt nu weer volledig, voor de zekerheid maar de hoogste letter gegeven wat kon, z :p nogmaals bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan