Problemen externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjpiebach

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2014
Sinds deze week heb ik problemen met mijn harde schijf (WD My Book Essential 2TB).
Deze is omgekiept en sindsdien zijn de problemen gestart.
In eerste instantie bleef hij alleen vasthangen bij gebruik op de mediaplayer en was de schijf nog zonder problemen te lezen op op een windows pc.
Nu herkent de windows pc de schijf wel, maar gooit hem direct weer eruit. Om vervolgens weer aan te melden etc.
Testdisk draaien lukt niet omdat de schijf steeds verdwijnt. checkdisk geeft aan dat de schijf RAW is.
Iemand enig idee wat mogelijk is om de schijf te herstellen?

Probeer de schijf eens uit te lezen via Linux (ubuntu live cdtje gebruiken ofzo). De data dan zo snel mogelijk kopiëren indien mogelijk en nooit meer een draaiende harde schijf laten vallen!

Ik heb op een tweede pc ubuntu staan. Die herkent de schijf überhaupt niet. Tenminste niet via bestandsbeheer.

Correctie op bovenstaande: met testdisk kan ik de schijf wel vinden in Ubuntu. Alleen maakt dat een enorme logfile aan. bij 3% scannen was er al een logfile van 60 gb.
Weet iemand een manier op de gegevens toch over te zetten?

Ik vermoed (als ik de symptomen lees) dat het usb-stekkertje door de val vervormd is en geen goeie connectie meer maakt.

Testdisk of GetDataBack (voor NTFS, trial versie aanweizg), kunnen RAW aan.
Je moet dus een 2e schijf hebben die het liefst iets groter is, maar minimaal zo groot als de huidige externe schijf om de data weg te kunnen schrijven....

Kabel is in orde. Helaas, dat was de makkelijkste oplossing geweest.

Als ik met testdisk werk moet het dan per se een hd van minimaal 2TB zijn? Ook als er maar 1 TB op de kapotte schijf staat?
Ik heb een tweede schijf hier, maar die is 1,5 TB.

1.5 TB zou genoeg moeten zijn (waarschijnlijk dacht ik onterecht dat het om een 2TB schijf ging..)
Groter lijkt me wel handig... sommige programma's maken temp mappen/bestanden aan.. vooral tegen het einde moet daar ruimte voor zijn...
Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan