Problemen geluidskaart Realtek AC'97

• Onderwerp starter Onderwerp starter YMW
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

YMW

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2011
Beste Leden!,

Van de ene op de andere dag deed mijn geluid het niet meer, mijn computer deed het voor de rest prima. Ik installeerde een andere driver en vervolgens stopte mijn computer er mee. Hij startte steeds op in een loop en ik kon dus geen gebruik meer maken van mijn computer. Geluk is dat nu in orde maar het geluid doet het nog steeds niet.

In het apparaatbeheer wordt de geluidskaart wel herkend maar er ontbreekt een stuurprogramma, deze heb ik opnieuw gedownload op de site van mijn computer zelf (Medion) maar ook deze voert niks uit.
Ik heb geen icoon voor het geluid rechtsonder in het beeld en ook bij eigenschappen voor geluiden en audioapparaten wordt er geen audioapparaat gevonden. Wat ik zelf apart vind omdat hij wel in het apparaatbeheer wordt herkend. Het kan natuurlijk ook dat de geluidskaart kapot is maar dat wil ik eerst graag zeker weten voordat ik een nieuwe koop.

Mijn computer komt uit ongeveer uit 2004, als u meer informatie nodig heeft hoor ik het graag!
Ik heb al menig fora en topics afgespeurd en geprobeerd om het zelf op te lossen maar helaas kom ik er niet uit. Hopelijk hier nu dan wel!

Alvast hartelijk bedankt

Ik denk dat je er mogelijk handig aan doet om de moederbord CD / DVD te pakken en daarvandaan de geluidssoftware te installeren.

Ik kreeg helaas geen melding van uw reactie. Ik heb alleen geen idee wat een moederbord CD is..
Ik heb een CD van Medion met Product Recovery. Is dat hetgeen wat u bedoelt?

Hm, niet echt, want ik ben bang dat wanneer je die gebruikt je systeem hersteld wordt naar het moment van verlaten fabriek en da's zeer zeker niet het moment van nu...................

Shop anders even rond op de website van Medion bij jouw machine en kijk of er losse chipset / audiodrivers zijn.

Een moederbord CD is een cdtje waarop een stuk of wat drivers staan van op het moederbord aanwezige hardware zoals bijv. de geluidschip.

Laatst bewerkt:
Oke gelukkig dat ik die er dan niet gelijk in heb gestopt haha!
Ik heb al gekeken op de site, en daar heb ik de audiodriver gevonden voor mijn computer maar na het uitvoeren van die driver is er nog steeds geen geluid.

Doe ik er misschien goed aan om de geluidskaart via apparaatbeheer te verwijderen en het dan vervolgens nogmaals te installeren vanaf de site?

Ja, dat is op dit moment de beste optie : apparaatbeheer en dan een rechtse klik op de geluidskaart / software en dan kiezen voor "installatie ongedaan maken". Daarna de machine opnieuw opstarten en even wachten.

Ik hoop dat dit het in orde zal maken, dus na het opnieuw opstarten even wachten en dan de driver opnieuw installeren?
Mocht het niet lukken zal ik binnenkort nog even reageren, dan denk ik dat het toch echt aan de geluidskaart zelf ligt helaas!

Hartstikke bedankt voor uw hulp

Dat wachten is alleen bedoeld om Windows de tijd te geven de kaart (chip) te detecteren. Als het een beetje meezit dan installeert Windows volledig automatisch de driver(s) voor je.

Ik zal later vanavond of morgen even laten weten of het gelukt is, in ieder geval nogmaals hartelijk bedankt voor de snelle reactie!

Het geluid doet het weer in mijn oordopjes! Hartstikke bedankt, echter het geluid uit mijn boxen die doet het niet dus dat betekend alsnog dat mijn boxen kapot zijn. Op naar de Mediamarkt dus haha.

Met vriendelijke groet,

YMW

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan